brom-scooter gaat niet harder dan 25 ?

stef23

New Member
Beste scooter mensen,
ik heb laatst een chinese brom scooter gekocht [ baotian ]. Maar nu rijd ik er laatst mee en ging ie niet harder meer dan 25 ik voelde dat hij inhield maar reed met een slakke gang maar naar huis, eenmaal thuis aangekomen had ik de gasnaald eruit gehaald las namelijk ergens dat als die naar beneden blijft dat ie dan inhield maar had hem eruit gehaald en er weer in gedaan en tot mijn verbazing ging ie ineens 35-40 maar nu trok ie minder snel op. De scooter reed eerst ongeveer 60 en nu 35-40 en trekt niet vlot op. Hij begon voor dat ie 25 reed al wat apart te doen eerst reed ie 30 dan weer 50 en dan weer 42 en toen in eens standaard 25. weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen ? Alvast bedankt

mvg,

stef
 
Advertisement - register to remove this

En gasnaald kan soepel op en neer bewegen in de carb ?
Anders kan het membraam nog die naald niet optillen met zn vacuum.
Kan ook dat er kanaaltje verstopt zit voor de vacuum in carb.
 
Vervang je wel de keeringen en pakkingen als je iets los hebt gehad?? Sommige mensen hebben nog wel eens de neiging om een pakking wel 3 keer achter elkaar te gebruiken. Ook als je bijvoorbeeld de oliepomp los haalt, dan dien je nieuwe o-ringen er achter te plaatsen..

Als een pakking of dichting geplet is geweest, zal die een 2de keer nooit meer goed dichten..
 
En gasnaald kan soepel op en neer bewegen in de carb ?
Anders kan het membraam nog die naald niet optillen met zn vacuum.
Kan ook dat er kanaaltje verstopt zit voor de vacuum in carb.
Zal vandaag even kijken of die gasnaald goed beweegt maar zou het ook iets te maken kunnen hebben als ie bijvoorbeeld krom zou zijn ? Maar dat zie ik vanmiddag wel
 
Vervang je wel de keeringen en pakkingen als je iets los hebt gehad?? Sommige mensen hebben nog wel eens de neiging om een pakking wel 3 keer achter elkaar te gebruiken. Ook als je bijvoorbeeld de oliepomp los haalt, dan dien je nieuwe o-ringen er achter te plaatsen..

Als een pakking of dichting geplet is geweest, zal die een 2de keer nooit meer goed dichten..
Persoonlijk vervang ik de pakkingen nooit, bedankt voor de tip!
 
Ja een kromme naald gaat ook zwaarder op en neer en dan geef je volgas maar krijg je maar een beetje.
En aangezien scooter anders reageerde nadat je aan naald zat zou ik t daar eerst zoeken.
 
Ja een kromme naald gaat ook zwaarder op en neer en dan geef je volgas maar krijg je maar een beetje.
En aangezien scooter anders reageerde nadat je aan naald zat zou ik t daar eerst zoeken.
Gasnaald bleek lichtelijk krom te zijn maar is het in deze fase erg ? Zie afbeelding ook staat ie op de hoogste stand van de naald is dat goed of moet ie iets lager staan
 

Attachments

  • 20180415_105935.jpg
    20180415_105935.jpg
    122.5 KB · Views: 32
Hij staat in laagste stand ;)
Nornaal zou ik m in het midden zetten maar deze is behoorlijk krom.
Kun je m nog een beetje richten ?
Anders vervangen
Inmiddels heb ik hem weer een beetje recht kunnen buigen en heb ik hem erin gezet en laten staan op laagste stand testrit gemaakt en hij rijd nu weer 55-60 kmh en de trekkracht is ook sterk toegenomen. Bedankt voor iedereen die mee geholpen heeft aan dit probleem en mocht het probleem nog is voor komen dan zal ik een nieuwe gasnaald halen.

Mvg stef
 
mod-edit: Stef23 zou je erop willen letten dat je geen 2 berichten achter elkaar plaatst?? Wil je iets toevoegen of aanpassen graag even gebruik maken van de `EDIT` knop onderaan je berichten venster.. En dan aanpassen en weer posten.. Ik heb andere gebruikers hier ook al voor gewaarschuwd..
 
Back
Top