Brom of snor

Lucas65

New Member
hallo

Ik heb een peugeot zenith maar weet niet of het een snor of brom is aangezien hij niet harder gaat als 50kmh
(Zit geen kenteken op) er zit al een technigas terugloop uitlaat op en een dellortho 17,5 mm carburateur met snel membraam en spruitstuk. Weet iemand hoe ik kan zien of het een snor of brom scooter is?
 
Advertisement - register to remove this

Zou op je kenteken papieren moeten staan.. Tenzij je ergens de scooter van iemand hebt gekocht die al enige jaren in de schuur heeft gestaan en nog voorzien was geweest van een bromfiets plaatje.. In dat geval zal je hem alsnog moeten keuren..

Het is overigens mogelijk door middel van je frame nummer achter te komen wat het is.
 
Nou dat is een beetje lastig aangezien je het nummer inclu letters niet post....
Bovendien is het natuurlijk al een oud scootertje welke duidelijk niet meer origineel is.
(carburateur & uitlaat o.a)

Weet wel dat bepaalde letters & volgorde van belang zijn om er achter te komen welk type het is.
Ik ga zelf ook even op zoek voor je....
Post ondertussen even het framenummer voor meer info!
 
Last edited:
Heb geprobeerd om het e.e.a. te achterhalen maar dat valt niet mee kan ik je zeggen.
Inmiddels is dit paardje al 21 jaar oud en naar blijkt zit hier het motorblok onder welke ook onder de Rapido & Buxy zat.
Zelfs onder de eerdere type's van Vivacity (1) maar ook onder de Honda rapido van vroeger. (zelfs onder Kymco)

Beetje veel info waar je niks mee opschiet maar het volgende kwam eruit rollen.
Heb je tussen het framenummer de letters: KF in die volgorde zitten is het een 25km/h.
Zijn de letters: KA, dan betreft het de 45/50km/h.
 
Nou Lucas,

Blijkbaar heb ik geheel verkeerd gezocht....
In een oud Frans manual kwam ik dit tegen, maar blijkbaar is mijn Frans niet meer wat het was jaren terug.

Het blijkt (achteraf) te gaan over begrenzers/restricties van bijna heel de Peugeot range van vroeger jaren.

De letters waar ik het over had komt wel voor bij de Vivacity type 1 & 2 maar dat is waar je niet op zit te wachten.

In dit geval moet ik het antwoord schuldig blijven simpelweg omdat ik het niet weet!

Kom wel div nr's tegen maar deze beginnen allen met: VGA 22000 00 00 4 cijfers.
Nergens melding van 25/45km helaas....

Begin bijna te geloven dat dit type scoot nooit en te nimmer is uitgebracht in de snorversie!
En dat is raar, want de Peug Rapido is er wel in 25/45 km versie.

Maar goed, ik ga nog even verder graven.....
 
Back
Top