Bredere velgen op peugeot ludix

Lol420

New Member
Hoi ik heb een week geleden een ludix uit bouwjaar 2012 gekocht en hij heeft dunne banden/velgen en ik voel een beetje onzeker op de weg met de dunne banden omdat ik gewend ben op mijn werk scooter met dikkere banden/velgen en ik heb op een ludix gereden met 10 inch velgen en hij rijdt wel stukje beter op het weg dus ik vraag me af als ik dikkere velgen op kan zetten

Als ja dan welke onderdelen moet ik allemaal vervangen?

welke onderdelen moet ik hebben?

en zal het lastige werk zijn voor een beginner?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dikkere banden zou misschien kunnen als je aan de zijkanten van je velg . tussen je voorvork en achtervork genoeg ruimte hebt .
welke maat band heb je nu ? Of bedoel je groter , b.v van 10 naar 12 inch ?
 
Dikkere banden zou misschien kunnen als je aan de zijkanten van je velg . tussen je voorvork en achtervork genoeg ruimte hebt .
welke maat band heb je nu ? Of bedoel je groter , b.v van 10 naar 12 inch ?
Nee ik heb nu 14 inch en ik wil naar 10 inch 14 inch is groot/dun met binnenband 10 is klein/dik zonder binnenband
 
Bestaat er dan geen bredere maat band voor jou scooter? Je zal met 10 inch ook een groter verschil krijgen op je snelheids meter , en hoewel (denk ik ) niet veel ook een lagere snelheid , je trekkracht zal dan wel weer iets toenemen . ik heb zelf ook een scooter met 10 inch velgen en lees wel eens dat dit t.o.v grotere maten nerveuser rij gedrag oplevert , al merk ik hier weinig van , maar ik heb ook geen vergelijkings materiaal.
 
Kan het je niet aanraden bredere banden. Gaat erg van het goed rijgedrag al heeft met de juiste banden..
Je kan dan ook niet meer zo fijn dieper in sturen, en dan rijd je meer op het midden vlak van de band.
 
Back
Top