Brandstoftank Benelli 491

Merijn

Well-Known Member
Ok. Ik zal maar ff bekenen waarom ik dit vroeg. Ik heb vanochtend met m'n domme/slaperige/etc. kop 1 liter 2takt-olie bij de benzinetank ingegooid.
Omdat ik dat slangetje waar Ruud het over had niet goed kon bereiken, heb ik via de bovenkant met een slangetje de tank geprobeerd leeg te maken. Maar meer dan 3 liter kreeg ik er niet uit.
Er zit nu dus nog ca. 3 liter in, met een olie-brandstof verhouding van 1 op 5.

Als ik hem nou gewoon weer bijvul met 3 liter pure benzine, kan ik er dan weer gewoon mee rijden? Of moet er echt nog meer uit.

Ik geef toe dat het ingewikkeld klinkt, maa als je iets van brandstof afweet lijkt het me niet zo moeilijk te beantwoorden.
 
Advertisement - register to remove this

de normale verhouding van castrol TTS is 1:50 dit zal wel voor alle olieën gelden.

Heb je een sjees scooter dan moet je rond de 1:30/1:35 zitten....

je zit nu op 1:12 als ik het goed heb en als je ook de helft van je olie eruit hebt gehaald. dan verdun je het nog een x en zit je op 1:24.... helaas nog te veel omdat je OOK nog je normale olie via de pomp krijgt.... beter ff je benzine slang vd carb aftrekken en in de hens zetten
smile.gif
 
Gewoon leegrijden die zooi! Lekker boeiend, gewoon elke keer bijvullen met benzine. Ik heb weleens een liter slaolie in de brommer van een maat gedaan (Sparta Rocky, wie kent hem niet?
wink.gif
) Er zat nog 2 liter benzine inde tank, maar rijden deed ie!
smile.gif
smile.gif
smile.gif
 
Back
Top