Brandstofprobleem piaggio zip

Demianvh

New Member
Ik heb een nieuwe 80cc naraku cilinder met de naraku nokkenas in mijn piaggio zip 4t 2v gezet en ik heb nu een probleem. Het probleem is dat de scooter te veel benzine binnenkrijgt en te weinig lucht.

In de carb zit een 84 sproeier en voor de rest is bijna alles aan de scooter standaard behalve 6,1gr rolletjes. Ik kan er zelf niet achter komen wat het probleem is en heb al best veel dingen geprobeerd aan te passen aan de luchtfilter wat wel een beetje geholpen heeft maar alsnog is het probleem niet weg. Wie kan mij hiermee helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Luchtschroef afstellen/malossi luchtfilter (is dunner) dus meer lucht of luchtfilter ontgrenzen.

Waar loopt hij te rijk en hoe constateer je dat?
 
sluit de vlotterpen goed af ?? Sproeier 84 lijkt mij niet te groot , rij zelf met sproeier 90 met 50 CC.
Wat is de stand van de Gasnaald ??
 
Hoe weet ik of de vlotterpen goed afsluit en of de stand van de gasnaald nog goed is? Want voor het veranderen naar 80cc heb ik niet last gehad van dit probleem.
Post automatically merged:

Luchtschroef afstellen/malossi luchtfilter (is dunner) dus meer lucht of luchtfilter ontgrenzen.

Waar loopt hij te rijk en hoe constateer je dat?
Malossi luchtfilter zit erin. Als ik de scooter probeer te starten en het probleem is veroorzaakt, dan wil hij niet starten tenzij ik de luchtfilter pijp van de carb haal. Dan begint hij langzaam weer op gang te komen . Als de motor weer normaal loopt kan ik de pijp weer op de carb zetten en dan rijd hij wel. Alhoewel is de optrek vanaf 0 naar 20 erg sloom en stotterend en daarna loopt hij pas goed.
 
Ik heb iemand die verstand van scooters heeft er ook nog naar de carb etc laten kijken en hij kon het probleem ook niet vinden. Ik zou zelf ook niet zomaar mensen om hulp vragen zonder zelf onderzoek te doen…
 
Staat de tijd van de ontsteking goed?
Ik reed met sproeier 80 met een 80cc en aan de lucht heb ik niets veranderd.
Het malossi filter zou ik niet gebruiken, je kan beter die van polini gebruiken.
Die van malossi laat erg veel lucht door en de structuur is erg open waardoor je eerder stof naar binnen zuigt als je hem niet goed in de luchtfilter olie zet
 
Sluit me bij Danzi aan.
Ik heb er ook een 80 cc op, met sproeier 80 en het luchtfilter is gewoon origineel brom.
Rijdt al 12.000 als een zonnetje.
Behalve de twee keer dat de centrale electrode in de bougie brak...
 
Back
Top