This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brandstofmeter Koso speedometer aansluiten

Scootervis

Well-Known Member
Mijn zoon heeft een Yamaha Arox gekocht. Helaas zonder tellercockpit. We hebben daarom een Koso DL Speedometer gekocht en geinstalleerd. Alles werkt behalve de brandstofniveaumeter. Volgens de handleiding moet het een groene draad zijn maar ik heb geen idee welke (er zijn veel groene draden) Het is ook niet te meten met een spanningmetertje. Kan iemand mij vertellen, op draad cq van welke stekker ik de (groene) draad van de Koso teller moet aansluiten? Thanks !!

Zoek je brandstof vlotter eens op. Deze zit bij je tank. Als het goed is komen er 2 kabels vanaf. Eentje zorgt voor Massa, en de andere geeft de waarde door. Die moet je dus hebben.

De Massakabel heeft dezelfde kleur als alle andere massakabels.

Verder kun je ook een elektrisch schema van de scooter opzoeken. Daarop kun je exact vinden welke kabel je nodig hebt. Hiervoor heb je het precieze bouwjaar van het voertuig nodig (Als er Augustus 2005 op kenteken staat moet je even verder zoeken).

Thanks!! Echter moet je dan alle kappen van je scooter af halen want die draadboom gaat weer over in meerdere andere ingetapete draadbomen. Welke draad dit uiteindelijk bij de cockpit is is erg lastig te achterhalen. Ik heb al tevergeefs gezocht naar bedradingsschema's op internet. Ik had us hoop dat iemand wist welke stekker cq draad (bij de Cockpit) dit bij een Yamaha Arox is.