This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brandstoflek Zip

ersin2002

New Member
Hallo, ik heb onlangs een Zip gekocht. Mijn eerste scooter. Ik heb hem overgekocht van een vriend en de Zip heeft 2 jaartjes stil gestaan. Nu heb ik een probleem (zie foto) de brandstof lekt aan de onderkant van de tank. Moet helaas elke dag tanken nu. Nu vraag ik me af wat het probleem nu nou is. Mij is verteld dat de pakking gekrompen en gescheurd kan zijn. Is dan de oplossing om een nieuwe pakking erin te laten leggen of gewoon volledig een nieuwe tank erin zetten?En wat kan ik er tijdelijk tegen doen om het lekken te stoppen tot ik naar een garage kan gaan, ik werk namelijk best veel en heb er nauwelijks tijd voor. Alvast bedankt.
 

Attachments

  • BD962024-77F2-4694-86F7-01A825E1BF4E.jpeg
    596.3 KB · Views: 20
Eerst achterhalen waar het vandaan komt. En ja door verloop van tijd kan er iets van een robbertje kapot gaan
Hoe ziet de binnenkant van je tank eruit? Roestig of nog helemaal gaaf?

Vraag ook even aan je vriend of hij er naar wil kijken
 
Ik zou gewoon de tank even leeglaten.
De bovenste slangenklem van het vacuumkraantje lossen en de vacuumkraan uit de tank trekken.
Om de hals van het vacuumkraantje zit een o-ring, deze zou ik eens vervangen en meteen een nieuwe slangenklem plaatsen.
Wellicht is het probleem dan al verholpen voor een paar dubbeltjes.

 
Ik heb even een nieuwe o ring en een slangenklem besteld. Ik ga het zelf proberen op te lossen bedankt voor het advies. Ik zal nog een update plaatsen of het probleem is opgelost.
 
Ik heb trouwens nog een vraagje, moet ik de kap waar de druppels vandaan komen ook los maken om de vaccuumkraan eruit te trekken? Ik weet namelijk niet hoe die kap in elkaar zit