Brandstof toevoegingen

Coots

Member
Er zijn allerlei toevoegingen te koop die je in je tank kunt
gooien en dan bv je brandstofsysteem schoonhouden
zodat je carburateur altijd schoon blijft etc.
Werkt dat ook echt?
 
Advertisement - register to remove this

Ik gebruik al een paar tank beurten 5in1 Kleppenreiniger op mijn zip4t, maar heb het idee dat het gewoon een placebo is. Het is iniedergeval niet te merken aan prestaties of beter starten. Natuurlijk kan ik niet inwendig kijken of me kleppen minder verkoold zijn, maar ben erg sceptisch hierover.

Vroeger in mijn oude Mercedes AMG uit 89 (toen me rijbewijs nog niet afgepakt was) merkte ik wel degelijk verbeteringen, maar dat is anders. Was zo een paarsflesje.

Komt gewoon neer op baadt niet, schaadt niet. Harde bewijzen kan ik vooralsnog niet vinden. Of ik moet me cilinderkop eens bekijken na laat zeggen 500 a 1000km tja..
 
Euro95 bevat zo al wat voor kleppen enzo dacht ik.

Euro 95 hedendaags (10%) t.o.v. euro 98 (5%) ethanol moet je zowizo niet tanken.

Euro 98 tanken dus! V.w.b. brandstof toevoegingen. Gebruikte ik voor mijn 4 takt, zie foto:

Maar zoals @MaikelB óók zegt, dat hij het idee heeft dat het placebo is, ook ik heb dat idee.

Het doet niet veel op korte termijn of lange termijn denk ik.

Producenten zijn daar heel slim in, plak een "pakkende beschrijving" op een verpakking en onze tong hangt op de schoenen. Mensen zijn daar heel gevoelig voor. Kijk maar eens naar de reclame: allemaal "wonder middeltjes"

Middeltjes heb ik maar waar blijft dat "wonder"? ;)

Ik zal niet zeggen dat het niets doet maar dan zou je het goedje moeten laten testen.
 

Attachments

  • 20200418_182536.jpg
    20200418_182536.jpg
    157.4 KB · Views: 2
Back
Top