Brandstof probleem

Jvk

New Member
Hallo
Gaat over Kymco agility city

Probleem is dat scooter smoort na een tijdje
Er is net een nieuwe carburateur op gekomen
starten gaat prima wegrijden ook.
Na een tijdje circa 10 mn gaat motor met het bekende geluid inhouden bij vol gas het bwooooaap geluid.BIJ volhouden vol gas slaat scooter af. Na tig keer kicken doet ie het weer.Heb gezien dat na aantal keer kicken er geen benzine door vacuüm pomp gaat na 7 keer kicken wel. Dus kortom geen benzine
Ben van oude setup waar ik ook probleem had sproeier (78) naar sproeier 82 gegaan
Probleem blijft en geen bedrijf die het weet.
Heb alles nagelopen. Nieuwe vacuümpomp maar probleem blijft
Valse lucht ,membraan, allemaal gecheckt.
Nou wil ik eigenlijk de vacuüm pomp vervangen door kraantje
Het aansluiten van tank naar carburateur lijkt me makkelijk kraan ertussen en klaar,maar waar laat ik de slang die de vacuüm regelt

Hebben jullie nog ideeën?
Wat kan er aan de hand zijn

Gr jeroen
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet welk vacuumkraantje er op de Kymco agility City zit maar als het eentje is met 3 aansluitingen, eentje zoals op de foto hier beneden, kun je even tijdelijk het brandstofslangetje van de carburateur rechtstreeks op de tank aansluiten.
Hierdoor zet je het kraantje buiten spel en kun je even testen of het vacuumkraantje de oorzaak is van je probleem.
benzinepomp-3-polig-.jpg

Wil je het vacuum kraantje toch vervangen door een manueel kraantje, wat ik persoonlijk niet zou doen, sluit je het uiteinde van het vacuumslangetje af door er een boutje in te draaien met eventueel een ty-rap of een slangenklemmetje erop.
 
Dank allen
Da's nog een mogelijkheid de tankdop
Misschien es rijden met de dop los erop....
En ja normaal bij 1x kicken komt er benzine uit....
Maar het vacuüm verhaal tank zou nog wel es iets kunnen zijn....na tijdje rijden word het vacuüm natuurlijk groter als er geen lucht bij komt...
Ga het morgen controleren en testen
 
Imitatie carb gekocht? (die lekkere goedkope) dat is altijd vragen om ellende. Zou persoonlijk toch altijd voor een originele gaan. Scheelt me achteraf een hoop verloren tijd dat ik wellicht beter kan kunnen gebruiken.

Waarom zou het probleem nou ineens je tankdop kunnen zijn, die in de oude situatie niet ten spraken kwam.
Misschien het onderdeel wat je als vervanger gebruikt, niet goed af te stellen is.
 
Dank allen
Da's nog een mogelijkheid de tankdop
Misschien es rijden met de dop los erop....
En ja normaal bij 1x kicken komt er benzine uit....
Maar het vacuüm verhaal tank zou nog wel es iets kunnen zijn....na een tijdje rijden woord vacuüm groter als er geen lucht bij komt...
Ga het morgen controleren en testen
Imitatie carb gekocht? (die lekkere) dat is altijd vragen om ellende. Zou persoonlijk toch altijd voor een origineel gaan. Scheelt me achteraf een hoop verloren tijd dat ik misschien beter kan gebruiken.

Waarom zou het probleem nou ineens je tankdop kunnen zijn, die in de oude situatie niet ten spraken kwam.
Misschien het onderdeel wat je als vervanger gebruikt, niet goed af te stellen is.
Ja heb betere imitatie gekocht ...het probleem was al voor toen orginele erop zat.... Ten
tweede .......gezien het beestje al 30000 km heeft gelopen wil ik er eerlijk gezegd niet veel geld meer aan uitgaven...
Heb nu 2 scooterboeren gehad en na laten kijken....tis brandstof probleem ...hij krijgt te weinig...1 scooterboer had een sproeier 95 in geknald toen zoop en stonk hij als een tierelier...maar grote vraag is waarom krijgt hij te weinig ? is niet altijd....maar als ie warm is het probleem aanwezig....
Ik denk persoonlijk zuigerveren stuk... Maar ja kop eraf en controleren kan je net zo goed de hele boel vervangen...dat kan ik zelf niet...... en laten doen is kassa...is ie niet waard...
 
Nou eindje gereden vol gezeik met smoren scooter. Benzinedop, wat ik wel los gemaakt is als ik de luchtinlaat Afkneep hij beter reageert.
Wat ik ook zag heb nm alle leidingen vervangen door doorzichtige dat er benzine in het lucht membraan komt (vanuit spruitstuk)
Dat Klopt toch niet?
 
Jeroen,
onderaan je post staat een edit-knop.
Druk hier eens op en maak je tekst een beetje leesbaarder want dit is toch wel erg irritant.

Wat is een luchtmembraan?
 
Jeroen,
onderaan je post staat een edit-knop.
Druk hier eens op en maak je tekst een beetje leesbaarder want dit is toch wel erg irritant.

Wat is een luchtmembraan?
Post automatically merged:

Of SLS systeem??
 

Attachments

  • Screenshot_2021-12-31-13-42-51-125_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-12-31-13-42-51-125_com.android.chrome.jpg
    71.2 KB · Views: 5
Dat SLS systeem heeft niks met je benzine probleem te maken.. Dat ding is een onderdeel van je uitlaat.

Maar het kan wel zijn dat je vacuum pomp voor de benzine op te pompen niet goed is of lucht in het benzine systeem laat komen.
 
Dat SLS systeem heeft niks met je benzine probleem te maken.. Dat ding is een onderdeel van je uitlaat.

Maar het kan wel zijn dat je vacuum pomp voor de benzine op te pompen niet goed is of lucht in het benzine systeem laat komen.
Ok weer wat wijzer......
Waar zit mijn vacuümpomp dan?
En hoe ziet ie eruit?
Post automatically merged:

Ok weer wat wijzer......
Waar zit mijn vacuümpomp dan?
En hoe ziet ie eruit?
Als je de vacuümpomp bedoeld zoals beschreven in topic ......die heb ik vervangen
 
Last edited:
Een vacuum bediende benzine pomp heb je als je tank lager zit als je carburateur. Een vacuum bediende kraan als je tank hoger zit , deze sluit de brandstof af als de motor uit staat , en als de motor loopt , door het vacuum opent. Daarom de raad van Sparky , om deze is door te lussen , heb je dat ook al is gedaan. Dan moet de brandstof zo je carb inlopen , als je benzine filter goed is , en wordt afgesloten door de vlotternaald.
Bij mijn scooter zit er in de tank ook een filter , zit vast aan de kraan , is misschien bij jou tank ook . Een kraan en een pomp zijn dus twee verschillende dingen en wordt weleens door elkaar gehaald. Heb je een injectie scooter dan heb je veelal een electrische pomp omdat je dan meer druk nodig hebt voor je injector.
 
Nou volgende gedaan...
Eerst slang benzine rechtstreeks op carburateur geplaatst..dit werkte niet!!

Volgende gedaan
Scooter reageert anders nu.Heb slangetje van inlaat die naar SLS gaat losgemaakt en daar een klein slangetje met schroef op gezet.Dus dicht gemaakt. Scooter bij koude start houd enorm in en lijkt te verzuipen of krijgt te weinig benzine .Na 10 mn rijden (max 30)als scooter warm is gaat ie langzaam harder tot 50....
Moet ik nu met mijn gasnaald gaan spelen ?
 
Heb je de elektrische choke al eens nagekeken , of deze spanning krijgt als de motor loopt en de naald omlaag gaat.
Anders zou je toch eens de compressie moeten meten. En kleppen stellen als het een 4takt is
 
Back
Top