brandstof in de carter onder de zuiger

Sem0183

Member
ik heb perongeluk aan de vacuüm slang gezogen terwijl zonder op te letten of de andere slang nog vast zat aan de vlotterbak en nu ligt er dus een plas brandstof met mengsmering in de carter. nu komt er morgen een nieuwe cilinderkit voor de vivacity en ik wil weten of het kwaad kan om de nieuwe kit erop te zetten en dat plasje mengsel te laten “verbranden” door te kicken. alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Bougie er uit ... en Kicken ... blaast het er vanzelf uit
brandstof is er nu uit maar nu heb ik het volgende probleem, hij start nogsteeds niet. nieuwe cilinder, pakkingen, zuigerveertjes en zuiger, hij sloeg net wel heel even aan en ik hoorde het standaard 2t geluid. toen viel die uit en ging hij niet meer aan vervolgens kickte ik nog een keer en kwam er een vlam uit de uitlaatpoort, wat kan de oorzaak zijn van het niet starten?
 
hij start nogsteeds niet. nieuwe cilinder
Was dit dan ook het geval met de oude cilinder of wat was de reden waarvoor je de cilinder vervangen hebt?

ik heb perongeluk aan de vacuüm slang gezogen terwijl zonder op te letten of de andere slang nog vast zat aan de vlotterbak en nu ligt er dus een plas brandstof met mengsmering in de carter.
Zat de carburateur toen nog aangesloten of lag carb en spruitstuk er toen inmiddels al af.

Als de carb nog zat aangesoten mag bovenstaande quote sowieso niet gebeuren en indien dit wel gebeurde werkt je vlotter/vlotternaald niet in je vlotterbak van de carburateur.
 
Was dit dan ook het geval met de oude cilinder of wat was de reden waarvoor je de cilinder vervangen hebt?


Zat de carburateur toen nog aangesloten of lag carb en spruitstuk er toen inmiddels al af.

Als de carb nog zat aangesoten mag bovenstaande quote sowieso niet gebeuren en indien dit wel gebeurde werkt je vlotter/vlotternaald niet in je vlotterbak van de carburateur.
het was gebeurd doordat ik perongeluk via de vacuum slang brandstof in het blok heb geblazen
 
Was dit dan ook het geval met de oude cilinder of wat was de reden waarvoor je de cilinder vervangen hebt?


Zat de carburateur toen nog aangesloten of lag carb en spruitstuk er toen inmiddels al af.

Als de carb nog zat aangesoten mag bovenstaande quote sowieso niet gebeuren en indien dit wel gebeurde werkt je vlotter/vlotternaald niet in je vlotterbak van de carburateur.
vervangen door een vastloper, geen olie gekregen. nu zit er 1:50 in en start hij nogsteeds niet?
 
Ik probeer te achterhalen wat er precies gebeurd is en wat er nog eventueel aan de hand kan zijn waardoor de scooter nog steeds niet start, echter als je maar op de helft van mijn vragen een onduidelijk en onvolledig antwoord geeft en in je laatste antwoord het aantal vragen mijnerzijds alleen maar groter worden valt er natuurlijk weinig te helpen.
 
Ik probeer te achterhalen wat er precies gebeurd is en wat er nog eventueel aan de hand kan zijn waardoor de scooter nog steeds niet start, echter als je maar op de helft van mijn vragen een onduidelijk en onvolledig antwoord geeft en in je laatste antwoord het aantal vragen mijnerzijds alleen maar groter worden valt er natuurlijk weinig te helpen.
misschien helpt dit? ik heb gisteren het membaan en de carb eraf gehaald en die leken allebei droog van binnen.. dus geen brandstof denk ik?
 
Back
Top