Braincap, wel of niet toegestaan?

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
Ik speel met het idee een braincap te gaan halen, maar ik vraag me toch af of die dingen nou illegaal zijn of niet, want ik hoor net zoveel mensen ja als nee zeggen.

Ik heb zelf nog nooit zo'n ding in me handen gehad (heb ze ook nooit in scooterzaak zien liggen), dus ik weet ook niet of dat E3 (of E4?) goedkeuringsmerkje erin zit.

Maar ja je ziet ook wel eens van die Harley Davidson gasten rondrijden met alleen zo'n ding op.

Maar ja dat zegt ook niet veel, maar zou wel kut zijn als je alsnog genaait zou worden terwijl je zelf het idee hebt dat het wel mag.

Kom nou niet aan met verhalen dat zo'n ding weinig tot geen bescherming biedt, dat weet me neus ook wel. Maar lijkt me wel relex om zomers beetje rustig mee te cruisen.
 
Advertisement - register to remove this

ja hijs fijn, flikker je op je bek ben je nog compleet verminkt, maar he je schedel is dan nog wel in orde.
koop gewoon een integraalhelm man
 
Originally posted by speedfreak
ja hijs fijn, flikker je op je bek ben je nog compleet verminkt, maar he je schedel is dan nog wel in orde.
koop gewoon een integraalhelm man

Grote lompe boer dat je er bent (ik druk me nu zeer rustig uit)

Kan jij niet lezen oid? Wat zeg ik nou onderaan me post?

GVD, zeikerd.

Al ga ik 100 rijden met zo'n ding, dan is dat mijn eigen keus.

Me vraag was duidelijk. Wel legaal of niet. Als je daar niks op te zeggen heb, blijf dan van die reply knop af.

Waarschijnlijk ben je zelf een keer helmloos op een muurtje geknald, of je bent echt dom/lomp/gewoon een eikel. :|
 
wat doe ik, ik zeg dat het niet veilig is, boeie of het is togestaan of niet.

ja het is wettelijk toegestaan.
daar heb jeje antwoord.
ja ik ging oftopic ja, geen reden zo overtrokken te reageren.
 
Originally posted by speedfreak
wat doe ik, ik zeg dat het niet veilig is, boeie of het is togestaan of niet.

ja het is wettelijk toegestaan.
daar heb jeje antwoord.
ja ik ging oftopic ja, geen reden zo overtrokken te reageren.

Tja gebeurt zo vaak en nu was ik het even zat. Had ook een ander kunnen wezen.

Maar ik zeg letterlijk in me post:

"Kom nou niet aan met verhalen dat zo'n ding weinig tot geen bescherming biedt, dat weet me neus ook wel. Maar lijkt me wel relex om zomers beetje rustig mee te cruisen."

Dus waarom jij het nou alsnog nodig vond op dat aan te kaarten, kan ik dus echt niet bevatten.


Net als iemand gaat vragen: Ik kan kiezen tussen rood OF blauw. En vervolgens komt er iemand met: ik zou geel nemen.
 
gekke vergelijking, btje ongenuanceerd. als iemand zegt ik wil kiezen tussen blauw en rood, dan kun je als derde gewoon zeggen waarom zou je niet voor geel kiezen want.... ik vind het een beetje beperkt als je meteen andere opties uitsluit.
maar het gaat hier niet over een keuze.
ik vind het gewoon niet verstandig, zelfs als je "relaxed gaat cruizen" is het niet veilig.
maar je gaat zelf door hierop, ik laat het hierbij.
toegestaan.
 
als er een keurmerk inzit dan issie toegestaan....

het is idd wel een relaxed helmpje om lekker te cruisen als et supah' mooi weer is...
alleen ik heb dus 2 jaar geleden bij de brommersprint van die swa's gezien die die helm ophadden bij de sprint :|
 
Originally posted by speedfreak
gekke vergelijking, btje ongenuanceerd. als iemand zegt ik wil kiezen tussen blauw en rood, dan kun je als derde gewoon zeggen waarom zou je niet voor geel kiezen want.... ik vind het een beetje beperkt als je meteen andere opties uitsluit.
maar het gaat hier niet over een keuze.
ik vind het gewoon niet verstandig, zelfs als je "relaxed gaat cruizen" is het niet veilig.
maar je gaat zelf door hierop, ik laat het hierbij.
toegestaan.

Ik heb niet om een mening gevraagd wat jij veilig acht.
Das helemaal jou zaak niet. En dat zal verder ook niemand ook maar iets kunnen schelen.

Maar ik merk al jij bent een eigenwijze zak en blijft maar doorkauwen.
En NEE je hoeft dan niet te zeggen waarom niet geel.
Jij snapt het hele punt hier gewoon niet.
Ga jij je maar weer bij de zuigpuntjes voegen.
Djeez wat ben jij een lompe boer.
 
gezellig hier!!

Tsal trouwens wel legaal zijn, motoren mogen er immers ook meer rijden. Ik had trouwens laatst zo'n ding nog op. Was bij een gast om me scooter te fixen en toen die gemaakt was moest ik ff test drive, maar dus me helm nie bij.

Die kerel had duz zo'n willempie helm nog ligge, vet lache zo'n ding. Alleen krijg je alle vliegjes er mee in je bakkes :|
 
Originally posted by speedfreak
hehehe is der iemand gefrustreerd.
stel je niet aan man softie

Haha laat mij niet lachen broekemans.

Als jij nou gewoon normaal doet, maar ja je kan een mongool ook niet kwalijk nemen dat ie er een is.

Je bent net zo'n klein kindje. Je zegt je mag alles doen, behalve "dat" en dan ga jij dat doen.

Eigenlijk heb ik medelijden met je.

Maar goed ik ga verder mij kostbare tijd hier niet meer aan besteden.

Van mij part kom je weer met een domme reply (zal wel)

Ik laat het hierbij.

Ik heb antwoord ja. Van mij mag ie op slot. Kom ik ook niet meer in de verleiding.
 
Back
Top