Boxen in me scooter :P

poltergeist1992

Well-Known Member
Mensen al maandenlang loop ik te zeiken bij pappie en mammie of ik speakers in m'n scooter mag. Nu mag dat dus eindelijk.

Mijn Idee:
1. Pak een plaat Hout en snij de vorm van de buddy uit.
2. Zaag rondjes uit en schroef de boxen erin.
3. Maak klemmetjes aan de plank voor de versterker
4. Boor een gaatje in de buddy voor de draadjes naar de accu
5. Leg draadjes naar de accu :D
6. Maak de draadjes vast aan de B+ en Rem - pool van de marquant c200 versterker en lijd deze naar de + van de accu
7. Ga van de GND- Pool van de versterker naar de - kant van de Accu
8. Sluit de boxen aan op de versterker( + op rood / - Op zwart )
9. Nog eventuele bekleding en klaar is "poltergeist1992"

Zie ik nog wat over het hoofd want ik heb de hele week sterk het gevoel dat ik wat vergeet. Kijk gelijk even of ik niets verkeerd doe want ik heb hier geen enkele ervaring mee 8P.

THNX

Advertisement - register to remove this

6. Maak de draadjes vast aan de B+ en Rem - pool van de marquant c200 versterker en lijd deze naar de + van de accu

Waarom zitten er 2 aansluitingen op een versterker die allebij 12V nodig hebben? En waarvan er één Rem - pool heet en die op de + wordt aangesloten?

Heb verder geen verstand van versterkers. Maar als iets een -pool is moet je er meestal niet de + van je accu erop aansluiten ;)

Waarom zitten er 2 aansluitingen op een versterker die allebij 12V nodig hebben? En waarvan er één Rem - pool heet en die op de + wordt aangesloten?

Heb verder geen verstand van versterkers. Maar als iets een -pool is moet je er meestal niet de + van je accu erop aansluiten ;)
Één van de twee hoor eigenlijk achter het contact te zitten zodat hij met het contact mee aan en uit gaat.
Als ik jou was zou ik een aan-/uit knop ertussen hangen. Heb ik ook voor mijn radio zitten. Hij doet het alleen niet omdat ik mijn accu kortgesloten heb|(

ik heb er gewoon een aan en uit knop op zitte hoor, geen probleem. Gewoon direct aangesloten op me versterker! moet dan dus een draadje naar je accu, een aarde draadje (boutjes ergens in je buddy? Daar kan je die aan doen) en dus die schakelaar er ergens tussen proppen. Als je wil kan ik wel een foto van mijn installatie maken

Doe de schakelaar tussen de positieve pool en de radio. Als je de schakelaar dan uit zet, kun je ook geen kortsluiting maken.
Verder kun je i.p.v. een boutje ook de negatieve pool van de accu pakken.

Tja daar kunnen wij niets aan doen... je kan natuurlijk ook 1 wat grotere (ovale) 3 weg speaker plaatsen, of gewoon de radio los in je buddy leggen.

Ik verklaar je voor gek als je dat koopt. Het is veel te duur. Beter pluk je gewoon speakers en een radio/versterker van Marktplaats en maak je zelf een plankje, want dit is gewoon diefstal.

je hebt +, - en remote, met remote schakel je de versterker aan of uit via een relais. die kan je dus via je contactslot en/of via een schakelaartje doen. , op de plusmoet er altijd een zekering tussen de accu en de versterker in, het liefst zo dicht mogelijk bij de accu. nog ff iets.de weerstand van de speakers mag niet lager zijn dan de minimale weerstand van de versterker. (weestand = ohm).

Last edited:
auto heeft wel meer zekeringen hoor ;)

anyway, scooter is van zichzelf al gezekerd, en als de versterker verder gezekerd is -> geen probleem verder hoor....

ja maar bij bv auto's met versterker achterin, dan gaat er een stukje kabel van accu door zekeringhouder door naar achter. en daar de versterker in waar nog een paar zekeringen in zitten. dat is bij elke instal zo. je kan beter 1 zekering te veel hebben als 1 te weinig;)

Back