Boxen in bak

Leonie

Well-Known Member
Ik wil een paar boxen in mn bak die draaien op mn discman, ik heb er gevonden maar de boxen zijn te zwaar voor de discman dus ik ben gedwongen om iets op mn accu aan te gaan sluiten maar aangezien ik een ditech heb ben ik bang dat mn accu leegloopt en ik dus niet meer wegkan (geen kickstart). Iemand een idee?

Advertisement - register to remove this

Je kan inderdaad een losse extra accu erin maken, misschien kan je deze zelfs in serie schakelen met je originele. Ik denk (weet het niet zeker) dat ze dan alletwee langzaam opladen als je rijdt.

Verder ken ik ook iemand met een Ditech (ga er vanuit dat je die hebt, aangezien je zegt dat je geen kickstart heb) en die kan zijn versterkertje toch echt een geruimte tijd aanhouden en z'n scooter alsnog starten. Maar je kan inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen.

Voor zekerheid koop je er dus gewoon een 12volt accu bij die je er makkelijk uit kan halen en zo bij kan laden met een druppellader of acculader.

in serie mag je niet doen. Want dan heb je de dubbele spanning

parallel mag ook niet want als de 2 accu dan niet perfect hetzelfde zijn eet de ene accu de andere op :|

wel kan je parallel met een diode tussen denk ik maar dan moet je even zien welke diode er goed voor is

idd gewoon ff accutje erbij kopen, en als die bijna leeg is ff verwisselen met je andere dattie ff oplaad of accu ladertje kopen...

{oftopic} Ben jij 'DE' Leonie van St-JansBerg Maaseik?:P

Back