Boven en onderkant klepveer gy6

WesMul

New Member
Beste allen,

Ik ben bezig om een cilinderkop in elkaar te zetten van een Kymco Agility 50, nieuwe veren, seals etc.
De wikkelingen van de veren zijn aan een kant strakker dan de andere kant (tighter coils).
In het werkplaatshandboek van Kymco staat niet beschreven welke kant onder en boven moet.
Zelf denk ik dat de kant met de wikkelingen dichter op elkaar onder moeten maar heeft iemand hier ervaring mee? Om 100% zeker te zijn.

De veren zijn ook allemaal met rode verf gemarkeerd aan de kant waar de wikkelingen minder op elkaar zitten.

Bedankt!

Gr,
Wesley
 
Advertisement - register to remove this

Als je naar dit filmpje kijkt zie je op 1:19 minuten , dat de linker veer een rood merkteken heeft wat boven aan zit . In de werkplaats handleiding van de gy6 staat nergens iets over een merkteken , vond dit toevallig op you tube.
Post automatically merged:

Ook in dit filmpje zitten de merktekens boven bij de 8 min
 
Als je naar dit filmpje kijkt zie je op 1:19 minuten , dat de linker veer een rood merkteken heeft wat boven aan zit . In de werkplaats handleiding van de gy6 staat nergens iets over een merkteken , vond dit toevallig op you tube.
Post automatically merged:

Ook in dit filmpje zitten de merktekens boven bij de 8 min
Bedankt voor je reactie!

Ik ben na het kijken van de filmpjes nog verder gaan zoeken.

Op eigenlijk alle forums kom je tegen dat de strakke wikkelingen van de veren onderaan tegen de cilinderkop komen. Reden is dat het progressieve veren zijn die de weerstand opbouwen naarmate ze ingedrukt worden. Het voordeel hiervan is dat de klep in het begin met minder weerstand ingedrukt kan worden en onderaan dan de meeste massa ontstaat. Als je naar de verschillende filmpjes kijkt dan zie je ook dat de bovenkanten inderdaad met een kleur gemarkeerd worden.

Bron: https://www.physicsforums.com/threa...gine-why-the-closer-coil-must-be-down.553482/
 
Back
Top