Was gisteren naar een vriend aan het rijden tot ik merkte dat als ik over en kleine bult ofzo reed (moest niet groot zijn) er een raar geluid vanonder men brommer kwam. toen ik bijna bij die vriend was is die bout wss gekraakt want het geluid was niet meer te doen en blijvend. uitlaat zit nu ook beetje los
Nu die uitlaat(sito+) zit er mss goeie 3000km's op, is dit normaal ? En kan ik dit zelf fixen of zal ik hem toch binnen moeten steken ?
Alvast bedankt
als je tegen een boom aan rijdt en je voorkant ligt aan diggelen , ga je dan ook vragen of het normaal is dat als je tegen een boom aan rijdt er iets stuk zou kunnen gaan?
je hebt simpelweg je uitlaat aan flarden gereden , met veel geluk krijg je m weer goed anders wordt het toch een nieuwe pijp. is de bout afgebroken dan? en waar ? bij de cilinder?
ik vraag dat omdat men vorige garagist niet echt te vertrouwen was(waar ik die pijp gehaald heb dus) en vroeg me af of ie er gewoon de oude bouten van mijn standaard uitlaat had ingedaan, want vind het nogal snel dat ie afkraakt moest het een nieuwe bout zijn en ja het is bij de cilinder. en je opmerking trekt nergens op..
Ik had hetzelfde probleem met mijn sito+. Als je zelf wat handig bent zou het je toch moeten lukken, als je zoals ik ben, breng dat ding dan direct binnen bij een dealer .
ik vraag dat omdat men vorige garagist niet echt te vertrouwen was(waar ik die pijp gehaald heb dus) en vroeg me af of ie er gewoon de oude bouten van mijn standaard uitlaat had ingedaan, want vind het nogal snel dat ie afkraakt moest het een nieuwe bout zijn en ja het is bij de cilinder. en je opmerking trekt nergens op..
ik vraag dat omdat men vorige garagist niet echt te vertrouwen was(waar ik die pijp gehaald heb dus) en vroeg me af of ie er gewoon de oude bouten van mijn standaard uitlaat had ingedaan, want vind het nogal snel dat ie afkraakt moest het een nieuwe bout zijn en ja het is bij de cilinder. en je opmerking trekt nergens op..
Duidelijk wist ik dus niet dat zo een nieuwe bout al na 3000km afkraakt, wat me zeer vlug lijkt. Daarom dat ik het ook vroeg ivm die garagist, je kon ook gewoon geantwoord hebben
het gaat mij er dus om dat je door een bult reed , en dat toen de uitlaat knapte ,en dat je dan vraagt of het normaal is , het komt dus gewoon door de klap van de bult waar je over reed , anders was ie wel eerder geknapt.
Duidelijk wist ik dus niet dat zo een nieuwe bout al na 3000km afkraakt, wat me zeer vlug lijkt. Daarom dat ik het ook vroeg ivm die garagist, je kon ook gewoon geantwoord hebben
met een 'kleine bult ofzo' bedoel ik dus wel een zeer kleine oneffenheid of klein gaatje in de weg, dus ben niet over iets gereden dat een serieuze schok zou geven. Daarom dat ik dit vroeg omdat ik het raar vind dat ie zo snel afkraakt zonder dat ik over iets serieus ben gereden
met een 'kleine bult ofzo' bedoel ik dus wel een zeer kleine oneffenheid of klein gaatje in de weg, dus ben niet over iets gereden dat een serieuze schok zou geven. Daarom dat ik dit vroeg omdat ik het raar vind dat ie zo snel afkraakt zonder dat ik over iets serieus ben gereden
ook al rij je over een grapje heen, feit is dat jou scooter bij jou thuis staat en je zelf kan zien hoe het er aan toe is.
als er een boutje afbreekt moet je er mee terug gaan, dat kan natuurlijk niet na 3000 km
AL na 3000 km? :S 3000 km is dus zeker een half jaar.. en een half jaar met de zelfde bout is zoiezo niet goed (ga is na hoeveel drempels, stoeprandjes, regenbuien, steentjes je pakt in een half jaar)