Bout uitlaat trilt los

Beste lezers,

Sinds kort heb ik een gianelli rekord (Soortgelijk aan de Reverse) voor mijn aerox uit 2007, maar helaas blijven de boutjes niet zitten. dit probleem heb ik echter niet bij mijn std uitlaat.. ik word er schijtziek van. Laatste optie is vastlassen aan mijn cilinder? :p
 
Advertisement - register to remove this

Beste lezers,

Sinds kort heb ik een gianelli rekord (Soortgelijk aan de Reverse) voor mijn aerox uit 2007, maar helaas blijven de boutjes niet zitten. dit probleem heb ik echter niet bij mijn std uitlaat.. ik word er schijtziek van. Laatste optie is vastlassen aan mijn cilinder? :p
Losse tapeinden (zonder kop) gebruiken...
25800.jpg
 
Juist!

Tapeinden erin >
Pakking >
Uitlaat >
Moertjes

Boutjes met kop hebben soms speling. Die gaan "wrikken",
is vaak lastig te monteren.
Top, bedankt voor de reactie. echter, wat dacht je van het vastzetten van de boutjes met kartelringen en locktite? ik denk dat jouw oplossing goedkoper is maar ik vroeg mij af of je ervaring hebt met deze oplossing?
 
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is (uit eigen ervaring) dat je die std boutjes er nooit goed recht in krijgt van onderaf je scooter.
Zwaar lastig is dat.
Daarom vind ik die tapeinden superhandig.
 
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is (uit eigen ervaring) dat je die std boutjes er nooit goed recht in krijgt van onderaf je scooter.
Zwaar lastig is dat.
Daarom vind ik die tapeinden superhandig.
ahha, het isbij mij namelijk zo dat ik ze wel strak vast kan draaien maar ze er na verloop van tijd steeds losser in gaan zitten.. enig idee?
 
Bedankt voor je reactie. Welke van de twee zou je erop monteren? Ik kan mij herinneren dat die rechtse (die met tandjes) in de ondergrond kan gaan bijten van materiaal.

De linker is inderdaad vriendelijker voor het materiaal, maar de rechter "grijpt" beter vast.

Over de bevestiging van de uitlaat:

Het kan zijn dat er te veel spanning ontstaat bij de flens (groene pijlen)

Dit kan je verminderen door ringen te plaatsen tussen de ophanging van de uitlaat en het blok (rode pijlen)

Dus eerst de flens vastzetten, dan kijken bij de ophanging of er speling is en deze (indien nodig) opvullen.

Zie foto...Giannelli Rekord.jpg
 
Back
Top