bougiedop met of zonder weerstand.

Tom.#86

TKT!
hooi,

Me locale tuner had het er gister over. (zie titel)
Dat als je een bougiedop met weerstand op een binnenrotor onsteking zet, ie kapot kan draaien...? Ik heb zelf geen reet verstand van elketra enz vandaar. Maar laatst is dus mijn onsteking ook kapot gegaan (malossi) en ik reedt met een ngk red kabel.

Mijn vraag is duz:
- Is een bougiedop met weerstand goed of juist zonder weerstand (op een rotor)?
- Welke bougie doppen zijn met weerstand en welke niet?

tnx:)



:edit: ik had wel gesearched maar daan kwam geen duidelijk antwoord uit.
 
Advertisement - register to remove this

Die doppen met weerstand is om de storing te smoren. Waarom het schadelijk zou zijn? geen idee.... Het gaat al lange tijd goed op een HPI binnenrotor met een champion 5kOhm weerstand
 
Jup, je krijgt een daling in de spanning echter dit zul je niet gaan merken. De weerstand van de overgang in punt van de bougie naar de ring is vele malen groter.. vergeet dat niet !
 
Folkert@MinaRally said:
Rijdt niet 99% van de SOBW (topklasse) met rode champion bougie doppen??

En binnerotors als Malossi/Polini, die met bougiedop worden gelevert, zijn die met of zonder weerstand?


dat de sobw met die dingen rijdt zal me eigenlijk een worst wezen, het zegt natuurlijk wel wat. Maar het gaat me niet om de ervaring of wie er met wat rijdt. Het gata mij om de WAAROM?
 
digitale ontsteking kan worden verstoord door die storing. Netzo als je op de testbank wil, die kan niet tegen storing en zul je een bougie met weerstand en een dop metweerstand nemen. Op een tovami stoort een Denso bougie enorm (ervaring) na het indraaien van een NGK R was het over.
 
ok btje oud topic, maar vind het zonde om een nieuwe thread aan te maken ,:)

dus bij deze ,


ik had eerst een rooie rubberen ngk dop , maar die was volgens een maat van mij , , gaf iets meer weerstand ofzo , ,
ik had em speciaal gekocht ,omdat die zwarte ngk doppen nog wel s eraf trillen bij mij .

maar zou het uitmaken ??? heb std ontsteking iets vervroegd, weet nie of dat wat uitmaakt ???
 
Voor jou setup moet dat geen drol uitmaken

mhrlover said:
ok btje oud topic, maar vind het zonde om een nieuwe thread aan te maken ,:)

dus bij deze ,


ik had eerst een rooie rubberen ngk dop , maar die was volgens een maat van mij , , gaf iets meer weerstand ofzo , ,
ik had em speciaal gekocht ,omdat die zwarte ngk doppen nog wel s eraf trillen bij mij .

maar zou het uitmaken ??? heb std ontsteking iets vervroegd, weet nie of dat wat uitmaakt ???
 
Back
Top