Zo eentje, één druk op het knopje van de claxons of verlichting en het lampje bij z'n bougie gaat uit.ls ik m'n gang kon gaan werd het een "rallye"-scooter
Dat klopt inderdaad als je er eentje hebt, je ziet dan ook gelijk de timing maar bovenstaand testerje is een budget alternatief en zonder pickupspoel draden en zonder accu draden.Sparky dit controleer ik dus met de timing lamp ,
Dat zeker , hier wist ik het bestaan niet van , zo zie je dat je veel hier opsteekt .Toch wel handig voor even een snelle test.
Jazeker men is nooit te oud om te leren, zeg ik altijd.zo zie je dat je veel hier opsteekt .
die zijn helemaal mooi, daar had een buurman van me een heel setje van, kon ie carburateurs van oldtimers nauwkeurig afstellen op de kleur van de verbranding (doel was blauw)Nou dat is zeker een kermis , Sparky dit controleer ik dus met de timing lamp , kun je ook onder het rijden doen , ook heb ik een bougie die je kan monteren en daar in zit een glas deel bij de elektrode ( ik noem het glas maar zal zeker een speciaal matriaal zijn) en kun je de verbranding volgen . alleen voor de scooter niet zo geschikt met al die kappen.
Zo eentje, één druk op het knopje van de claxons of verlichting en het lampje bij z'n bougie gaat uit.
View attachment 67975
nee, hiervoor moet je vooraf een kwartier "lucht draaien" om je ketels op druk te brengen.
ik heb nog wel een oude Hadley (van het dak van een vrachtwagen af) maar die hang ik niet aan m'n scooter.. beetje groot en zwaar en waar laat ik de compressor en ketel?
heb jij deze?nog geen 3 Euro bij HBM.
View attachment 67976
Post automatically merged:
Dat klopt inderdaad als je er eentje hebt, je ziet dan ook gelijk de timing maar bovenstaand testerje is een budget alternatief en zonder pickupspoel draden en zonder accu draden.
Toch wel handig voor even een snelle test.
Colortune, yep, dat was 'm!Hierbij de fotos van het gereedschap om de verbranding in de compressie ruimte te bekijken.