Bougie zwart

Lesley

Member
Aerox 2010
15000km

Beste allen, een enkele simpele vraag. Mijn bougie is zwart met een soort spekkeltjes ofzo. Wat kan dit betekenen? Ik voeg een foto toe. In de loop van de jaren verzuipt(?) mijn scooter steeds vaker en weet nu wel zeker dat het hier aan ligt.20201122_142412.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ja ik rij veel kleine stukken. De olie die ik gebruik is 2-takt olie van de action. Semi-syntetisch staat op de verpakking. Zou ik anders over moeten stappen naar volledig syntetische olie? Ik weet niet hoe dat allemaal werkt en wat ik dan nodig zou hebben.
 
Ik zou sowieso geen olie bij de action kopen. Kan je beter een paar flessen van een echt merk ergens online kopen, kost misschien een paar euro meer per fles.
 
Welke olie is nou echt goed voor een 2t Aerox dan? En dan t liefst niet 20eu de fles. Moet ik dan naar vol of semi-syntetisch kijken?
 
Gewoon iets zoals van Castrol. Heb je al voor 7 euro per fles.
Hier ben ik idd ook voorstander van, alleen komt hier wel verzendkosten bij dus bij 7 euro blijft het (helaas) niet
 
Ik zou sowieso geen olie bij de action kopen. Kan je beter een paar flessen van een echt merk ergens online kopen, kost misschien een paar euro meer per fles.
Ergens ben ik het wel met je eens maar vroeger een neos gehad en die heeft jaren alleen maar action olie gedronken. Dat ding rijd nog altijd rond.
Tegenwoordig gebruik ik castrol voor die paar euro meer.
Post automatically merged:

Hier ben ik idd ook voorstander van, alleen komt hier wel verzendkosten bij dus bij 7 euro blijft het (helaas) niet
Je krijgt ze vaak ook bij de lokale brommer boer. In ieder geval wel hier in het zuiden.
 
Ergens ben ik het wel met je eens maar vroeger een neos gehad en die heeft jaren alleen maar action olie gedronken. Dat ding rijd nog altijd rond.
Tegenwoordig gebruik ik castrol voor die paar euro meer.
Post automatically merged:


Je krijgt ze vaak ook bij de lokale brommer boer. In ieder geval wel hier in het zuiden.
Jaah dat snap ik ook maar dan ben je niet voor 7 euro klaar.
 
als je er meteen een paar besteld verdwijnen die verzendkosten. Soms zijn er ook een lot te koop en dan zijn ze al helemaal goedkoop. Zolang je ze niet bij het tankstation koopt ben je echt geen 20eu per fles kwijt
 
Bedankt allemaal voor het advies! Zou alleen dit het probleem kunnen zijn van de verkoolde bougie en het "verzuipen"? Ik ga in ieder geval nieuwe olie halen en dan laat ik binnenkort weten of dit geholpen heeft.
 
Kan ik wanneer ik de carburateur schoonmaak WD40 gebruiken om te reinigen? Ik zie op video's namelijk dat remreiniger wordt gebruikt. Dit heb ik momenteel niet. En zal ik de stationairschroef / iets anders opnieuw moeten stellen wanneer ik de carburateur gereinigd heb?
 
Kan ik wanneer ik de carburateur schoonmaak WD40 gebruiken om te reinigen? Ik zie op video's namelijk dat remreiniger wordt gebruikt. Dit heb ik momenteel niet. En zal ik de stationairschroef / iets anders opnieuw moeten stellen wanneer ik de carburateur gereinigd heb?
Ik gebruik gewoon altijd benzine om de carb te reinigen. Desnoods eventjes in een bak met benzine laten dobberen.
WD40 is volgensmij niet zon goed idee.
 
het idee van remreiniger is dat dat het vuil oplost en wegspoelt. Wd40 doet eerder het tegenovergestelde. Een bus remreiniger kost overigens nog geen 2 euro, maar benzine werkt bijna net zo goed.
 
Back
Top