bougie zwart nat

zipke70cc

Member
hallo ik heb een zip 70cc blok is gereviseerd maar nu is mn bougie zwart en nat iemand idee hoe het komt? teveel olie? slechte verbranding ? te koude bougie?
setup:
70cc airsal
sproeier 78
carb 17.5
bougie hittegraad 9
sito plus lang model
drukveer malossi zwart
trekveren rood 2000rpm
rollen 6gr
hoop dat jullie kunnen helpen mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel km geleden is het dat het blok gereviseerd is?
Ik zou lange afstand rijden en dan de bougie opnieuw contoleren.

Meng je de benzine met de olie zelf? Of gaat dit automatisch?

Is de bougie egaal zwart of zie je er stukjes koolstof of zitten?
 
Hoeveel km geleden is het dat het blok gereviseerd is?
Ik zou lange afstand rijden en dan de bougie opnieuw contoleren.

Meng je de benzine met de olie zelf? Of gaat dit automatisch?

Is de bougie egaal zwart of zie je er stukjes koolstof of zitten?
het bloks is nog maar 3 dagen geleden gereviseerd en heeft denk ik 20km de bougie is gwn egaal zwart
Post automatically merged:

Hoeveel km geleden is het dat het blok gereviseerd is?
Ik zou lange afstand rijden en dan de bougie opnieuw contoleren.

Meng je de benzine met de olie zelf? Of gaat dit automatisch?

Is de bougie egaal zwart of zie je er stukjes koolstof of zitten?
het bloks is nog maar 3 dagen geleden gereviseerd en heeft denk ik 20km de bougie is gwn egaal zwart
ik rij op pomp
 
het bloks is nog maar 3 dagen geleden gereviseerd en heeft denk ik 20km de bougie is gwn egaal zwart
Post automatically merged:



ik rij op pomp

Hoeveel km geleden is het dat het blok gereviseerd is?
Ik zou lange afstand rijden en dan de bougie opnieuw contoleren.

Meng je de benzine met de olie zelf? Of gaat dit automatisch?

Is de bougie egaal zwart of zie je er stukjes koolstof of zitten?
en is het slecht als ik zo daarmee rij?
 
Lijkt gewoon op een te rijk brandstof mengsel.
Echt kwaad kan het volgens mij niet. Het levert natuurlijk wel verlies van vermogen en een te hoog brandstof verbruik op.
maar nu is mn bougie zwart en nat iemand idee hoe het komt? teveel olie? slechte verbranding ? te koude bougie?
Je beantwoord je eigen vraag eigenlijk al.
Al deze dingen die je genoemd hebt kunnen een oorzaak zijn.
Al denk ik niet aan een te koude bougie in dit geval.
 
Lijkt gewoon op een te rijk brandstof mengsel.
Echt kwaad kan het volgens mij niet. Het levert natuurlijk wel verlies van vermogen en een te hoog brandstof verbruik op.

Je beantwoord je eigen vraag eigenlijk al.
Al deze dingen die je genoemd hebt kunnen een oorzaak zijn.
Al denk ik niet aan een te koude bougie in dit geval.
en een bougie 7 is die goed voor een laagtoerig 70cc?
 
Een bougie met hittegraad 7 word sneller warm dan eentje met hittegraad 8.
Lees dit even door want je hebt het verkeerd begrepen of iemand heeft het je verkeerd uitgelegd:

In ieder geval is hittegraad 7 veel te laag voor jouw setup.
 
Prima, gewoon doen en al het advies negeren. Wel niet jammeren als het dan kapot loopt uiteindelijk.
nou ik vroeg gwn als een bougie 7 goed is voor 70cc anders pak ik 9
Post automatically merged:

nou ik vroeg gwn als een bougie 7 goed is voor 70cc anders pak ik 9
Prima, gewoon doen en al het advies negeren. Wel niet jammeren als het dan kapot loopt uiteindelijk.
nu zie ik het helemaal onder aan staan ik zet er eens een 9 in 7 is niet goed oke bedankt toch voor je hulp :)
 
Back
Top