Bougie vonkte eerst niet maar daarna wel

Green_Aerox

Well-Known Member
Hey

Ik heb een Aerox en ik had hem een keer even gestart en daarna weer uit gedaan en daarna wou ik weer starten maar toen wou hij niet meer starten en kameraad zij dat hij misschien verzopen was dus liet ik het zo maar staan en een dagje later probeerde ik het nog een keer hij wou weer niet aangaan dus heb ik even gekeken of de bougie vonkte maar dat deed hij niet dus had ik een nieuwe bougie erin gedraaid en toen vonkte hij nog steeds niet en toen keek ik naar de bobine en de vorige eigenaar had de bougie kabel vast geplakt aan de bobine dus ik dacht misschien is de bobine ofzo kapot en ik dacht morgen haal ik wel nieuwe bobine en toen ging ik alles opruimen en mijn kameraad zij probeer is nog een keer toen ging ik even 3 -4 keer kicken en toen ging hij aan dat vond ik wel raar misschien weten jullie wat het probleem is waarom hij eeerst niet vonkte maar daarna wel weer

Advertisement - register to remove this

als de bougiekabel tegen de bobine geplakt zit kan het zijn dat dit niet zo goed contact maakt. of de isolatie is nu slecht waardoor de vonk op het frame kon overslaan.

ja ik had al gekeken naar mijn bobine en de vorige eigenaar had dus de kabel vastgeplakt met ducktape aan de bobine ik heb toen maar een nieuwe bobine gehaald en heb er nog geen problemen mee.

Nou gisteren had ik weer het zelfde probleem ik was met kameraad aan het rijden voor ongeveer 10- 15 min en daarna waren we gestopt en had ik de motor uit gedaan en toen we 5 minuten later weer wouden weggaan starte hij weer niet ik had de bougie eraf gedraaid en ik ging kijken of hij nog vokte en dat deed hij wel toenben ik maar lopend naar huis gegaan met scooter en vandaag probeerde ik hem te starten en toen starte hij wel daarna had ik de vlotterbakje eraf gehaald om naar mijn sproeier te kijken en er zit sproeier 80 en toen maar weer alles erop gemonteerd en nou start hij weer niet echt raar probleem

bougi vonkt niet

hallo sinds een aantal dagen geleden doet mijn scooter het niet meer ...
ok ik was dus een stuk aan het rijden op me peugeot speedfight 2 met een maat achterop en op begeve moment moet ik zachter rijden achter een optrekkende auto dus toen ging ik van 70 naar 20 en toen viel die ineens uit... dus de volgende dag gekeken en me bougie vonkte niet ik heb nieuwe bougi erin gedraaid maar doet het nog steeds niet en me scooter wil dus niet meer starten wat kan dit zijn... ? mijn bobine stuk? en als dat niet zo is wat zou dan mogelijk zijn?

hallo sinds een aantal dagen geleden doet mijn scooter het niet meer ...
ok ik was dus een stuk aan het rijden op me peugeot speedfight 2 met een maat achterop en op begeve moment moet ik zachter rijden achter een optrekkende auto dus toen ging ik van 70 naar 20 en toen viel die ineens uit... dus de volgende dag gekeken en me bougie vonkte niet ik heb nieuwe bougi erin gedraaid maar doet het nog steeds niet en me scooter wil dus niet meer starten wat kan dit zijn... ? mijn bobine stuk? en als dat niet zo is wat zou dan mogelijk zijn?

Open ff een nieuw topic voor je probleem 8P

Back