Bougie vonkt niet

niekk

New Member
Ha mede scooter hobbyisten,
Ik heb een typhoon uit 2005, prachtig ding en heeft altijd goed gelopen, tot nu. Laatste maanden reed hij al erg slecht, hij hield heel de tijd extreem in en kreeg een bwoaaap geluid tijdens het rijden maar viel nooit helemaal uit, daarna trok die weer op. Hij stotterde dus gewoon extreem veel. Ik dacht eerst dat het had te maken met lucht en benzine etc maar dat was niet het geval. Toen dacht ik zal wel wat met electra zijn maar daarna even gelaten voor wat het is en op vakantie gegaan.
Na terug te zijn dacht ik er maar weer eens aan te beginnen maar wat blijkt, hij vonkt nu helemaal niet meer. Ik denk dus ook dat de oorzaak van het 'stotteren' elektra was.
Maar goed, ik bougie en cdi vervangen maar niks helpt, wel heb ik massa. Elektra is helemaal niet mijn ding dus dit is eigenlijk het enige wat ik zelf kon verzinnen.
Wie o wie helpt mij? Ik ben echt helemaal kwijt wat te doen.
Ik hoor het graag van jullie,

Groeten Niek
 
Advertisement - register to remove this

Beschik je over een multimeter? Of ken je iemand die er één heeft en weer hoe hij moet meten dan kan je de volgende testjes doen om meten of je ontsteking nog goed is.

Je kan ook de koelkap even loshalen en als je een vliegwieltrekker hebt het vliegwiel eraf halen. Wil ook wel eens gebeuren dat het vol met vuil zit door slecht onderhoud.
Op het forum kan je ook het complete draadschema vinden van een typhoon.

Screenshot_20210707-121832_Gallery.jpg
 
Back
Top