Yep. Scooter is tijdens het rijden afgeslagen en wilde niet meer aanslaan.Heb je genoeg spanning in de accu?
Riva EFI/injectie heeft ook een gy6 blok, maar daar heb je wel accuspanning nodig om een vonk te hebben. Oudere modellen Riva indd nietEen BTC heeft meestal een GY-6 blok met een AC CDI.
Dus een accu is niet nodig om de scooter te starten (een accu maakt het wel makkelijker)
Wat je kan doen is het volgende:
- pak een multimeter
- zet deze op de laagste weerstand stand
- houd de pennen tegen elkaar (Meting 0)
- meet de weerstand van de bobine. Van de groene naar de zwarte connector moet dit maximaal 2 ohm zijn. (Meting 1)
Van de connector van de boegiekabel naar groene en zwart (meting 2 en meting 3)
Als deze goed zijn, haal dan de CDI los
Je ziet nu dat de draden die naar de CDI gaan allemaal verschillende kleuren hebben
De zwarte-gele draad gaat richting de bobine. Meet daarover de weerstand (meting 4 )
Je ziet ook een groene draad, meet deze vanaf de - pool (meting 5)
deze metingen moeten nagenoeg hetzelfde zijn als meting 0
nu ga je de stator meten
dit is een blauw-gele draad en deze wordt gemeten op de - pool, de weerstand zal tussen de 150ohm en de 300 ohm moeten liggen.
voor meer inspiratie kan je deze tekening aanhouden (eigen werk van een ander topic met hetzelfde probleem)
https://scooterforum.net/attachments/geen-vonk-jpeg.56939/
LET OP: de metingen die hierop staan zijn fout (geen correctie en losgekoppelde - pool) behalve de spanning van de batterij
Bedankt voor je reactie! Ik ga het testen.Een BTC heeft meestal een GY-6 blok met een AC CDI.
Dus een accu is niet nodig om de scooter te starten (een accu maakt het wel makkelijker)
Wat je kan doen is het volgende:
- pak een multimeter
- zet deze op de laagste weerstand stand
- houd de pennen tegen elkaar (Meting 0)
- meet de weerstand van de bobine. Van de groene naar de zwarte connector moet dit maximaal 2 ohm zijn. (Meting 1)
Van de connector van de boegiekabel naar groene en zwart (meting 2 en meting 3)
Als deze goed zijn, haal dan de CDI los
Je ziet nu dat de draden die naar de CDI gaan allemaal verschillende kleuren hebben
De zwarte-gele draad gaat richting de bobine. Meet daarover de weerstand (meting 4 )
Je ziet ook een groene draad, meet deze vanaf de - pool (meting 5)
deze metingen moeten nagenoeg hetzelfde zijn als meting 0
nu ga je de stator meten
dit is een blauw-gele draad en deze wordt gemeten op de - pool, de weerstand zal tussen de 150ohm en de 300 ohm moeten liggen.
voor meer inspiratie kan je deze tekening aanhouden (eigen werk van een ander topic met hetzelfde probleem)
https://scooterforum.net/attachments/geen-vonk-jpeg.56939/
LET OP: de metingen die hierop staan zijn fout (geen correctie en losgekoppelde - pool) behalve de spanning van de batterij
ahh ik dacht dat het om een ouder model ging. het is toch zo dat het grootste gross van de scooters van 2018 injectie zijn?Riva EFI/injectie heeft ook een gy6 blok, maar daar heb je wel accuspanning nodig om een vonk te hebben. Oudere modellen Riva indd niet
Nee, je hebt inderdaad gelijk. Je aantekeningen zijn super handig.ahh ik dacht dat het om een ouder model ging. het is toch zo dat het grootste gross van de scooters van 2018 injectie zijn?
En omdat deze nog uit 2017 komt, zou deze een carb hebben dacht ik.
@Lacoste20 ik weet nu niet zeker of je mijn aantekeningen kan gebruiken... zit er een O2 sensor op de uitlaat?
Er zit sproeier 82 in. (80cc 47mm)volgens deze afbeelding zit je aan de te arme kant.
Welke hoofdsproeier zit er nu in? 78? zo ja, dan zou ik naar 80 of 82 gaan
Aahh oke ik ga het gelijk proberen vandaag!Aha een BBK, dan moet je nog steeds een paar maten groter, zelf denk ik 86 of zelfs 90.
Dit omdat de 82 "het beste" is voor 50cc 4t
Het blok zal armer en dus warmer gaan lopen. Waarna er schade kan ontstaan.Wat zijn de nadelen van een te kleine sproeier?
Ja, het blok zal gezonder gaan lopen. zowel de topsnelheid en trekkracht zal toenemen, omdat er meer brandstof in de cilinder komtEn ga ik verschil merken in topsnelheid en trekkracht?