Bougie vervangen

Midia_123

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een Sachs Speedjet 50.
Ik wil mijn bougie vervangen. Ik heb een nieuwe bougie, maar ik kan de bougie er niet uithalen. Ik kan bij mijn bougie langs onder van de scooter, ik haal de "bescherm"dop eraf van de bougie, maar er zit nog een plastieke kap rond de bougie, maar die krijg ik er niet af. Ik zie geen bouten of schroeven, ik trek eraan maar hij komt er niet af.

Kijk naar de foto#
 

Attachments

  • 1130039928_5_C44G.jpeg
    1130039928_5_C44G.jpeg
    41.6 KB · Views: 36
Advertisement - register to remove this

Dat is je bougiedop, die kun je er gewoon af trekken maar gaat af en toe lastig. Beetje heen en weer wrikken moet het wel lukken... Maar als dat je al niet lukt vraag ik me af of je uberhaupt je bougie zelf wel moet gaan vervangen.
 
De dop heb ik daarnet er al af getrokken, maar zie je dat groot zwart plastiek rond de bougie? Dat bedoel ik, ik moet hem eraf halen om bij mn bougie te komen.
 
volgens mij krijg hij de bougie kop er gwn niet af , Sleur er maar hard aan , kan geen kwaad ,nieuw kosten ze 4 euro.... moest hij kapot gaan.
ze kunnen soms wel goed geklemd zitten , ik wou voor de grap eens van m'n vriend z'n derbi hem eraf trekken maar die spande zo hard dat het niet lukte :p
 
Nee lees eens goed! Hij heeft ze dop er al af maar denkt dat hij ze koelkap er af moet halen om de bougie te vervangen. Dit hoeft niet. Dit lukt met een lange dop of een bougiesleutel.
 
En standaard zit er bij die soort scooters een gereedschapsetje bij waar er toevallig eentje in zit ;) Is wel hoekiefoekie kwaliteit maar het zou er wel mee moeten lukken.
 
Raad hem nou niet aan om een goed te wrikken, wie weetdat die doet...

Het zou ook wel eens kunnen dat bij je doppenset, een bougi dop zit, dat was bij toch zo. Nu, er zijn wel verschillende maten hier in, dus dat geeft je geen zekerheid.

als dat kapje een beetje in de weg zit, daar mag je wel wat tegen duwen hoor, die kapjes zijn zo gemaakt dat je ze er niet van af moet halen als je je bougi vervangt.

Waarom vervang je ook je bougi?
 
Ik ga het inderdaad proberen met een lange dop, dan lukt het zeker wel.
Maar wat is de maat van de bougie bij standaard scooters??
Ik denk dat alle bougies dezelfde maat hebben.
 
Koop een doppenset dan heb je a) goed gereedschap en b) een bougiesleutel dus hoef je c) maar 1x naar de winkel, nl voor die doppenset, en niet 5x voor reparaties en afgeknapte onderdelen.

Die zwarte plastic koelkap zit wel degelijk ergens vast, vandaar dat je hem er niet zomaar af krijgt. Maar zoals door anderen is aangegeven hoeft die er niet af om de bougie te vervangen. Tenslotte nog de vraag waarom je je bougie wil vervangen
 
gast laat je scooter doen want dit duurt echt te lang! mijn excuses hiervoor maar: als je al ziet hoelang je met een bougie bezig bent. ik zou lekker mijn scooter laten maken door iemand die er wel verstand van heeft! en me er meer in verdiepen en wat meer vak kennis opdoen en het dan nog eens proberen!
 
Back
Top