bougie sleutel

Beste forum leden,

ik heb thuis zon bougie sleutel liggen, alleen zit die bougie best vast. Ik wil hem niet kapotdraaien. zou dat met zon ding gewoon moeten kunnen en dan maar wat meer kracht zetten of moet dit anders. met vriendelijke groet Jan1633875856728.png
 
Advertisement - register to remove this

@Janneman1

De aansluiting van de bougie even inspuiten met WD-40.
Een paar minuten wachten en voorzichtig losdraaien.
Of de sleutel die jij hebt passend is dat kan ik niet beoordelen.
Dat kan alleen jij bepalen.
Het is eigenlijk heel simpel: hij past wel of niet...
 
@Janneman1

De aansluiting van de bougie even inspuiten met WD-40.
Een paar minuten wachten en voorzichtig losdraaien.
Of de sleutel die jij hebt passend is dat kan ik niet beoordelen.
Dat kan alleen jij bepalen.
Het is eigenlijk heel simpel: hij past wel of niet...
denk dat die wel passend is want k kreeg m dr bij toen k m kocht en hij past er ook gw mooi omheen, maar bedankt allemaal ik ga het meteen proberen!
 
Janneman1 en doe gelijk wat kopervet (heel klein beetje ) op de schroefdraad van de bougie als je hem weer monteert .
Krijg je hem ook weer gemakkelijk los.
Heb ooit een keer gehoord dat je dat juist niet moet doen, Kan zorgen voor slechte ontsteking omdat het vet ervoor zorgt dat de bougie minder geaard wordt. Weet niet of dit echt zo is.
 
Doe dit al jaren met auto bougie's nooit last mee gehad , en krijg ze er altijd weer met gemak uit . En als ik het vet zo bekijk zit er inderdaad iets van koper in , dus zou moeten geleiden. Zal het voor de gein eens meten of het geleid.
 
ik heb juist gehoord dat kopervet te goed geleid wat leidt tot oxidatie. Ik gebruik iedergeval wd40 voor bouten die niet heet worden en wel gwn kopervet voor uitlaatboutjes enz. Heb ook keramisch vet staan maar dat zit in n spuitbus en lijkt net op witte verf dus zorgt altijd voor een beetje rommel
 
Back
Top