Bougie schroefdraad scheef

Update: Er zit een geheel nieuwe cilinderkop in.

Nadat ik de oude kop er uit heb gehaald zag ik dat de bougie er echt niet ver genoeg in zat.
De oude kop was helemaal verkoold en de bougie was wit (te weinig mengsel).
Komt waarschijnlijk omdat die er echt maar een beetje in zat. toch?

Gelukkig is het opgelost met de nieuwe kop
 
niet "te weinig" mengsel, maar te arm mengsel.. maar als die neus van die bougie in een soort eigen "kamertje" zat, kan het best dat alleen dáár een te arm mengsel heerste.
mooi dat het opgelost is.
 
Hoeveel zat je bougie er te weinig in? Want je hebt ook lange en korte schacht bougies he. Als je een korte schacht in een lange schacht kop monteerd dan is er weinig af te lezen uit kleur want daar klopt geen hol van als ie uberhaupt al zou starten
 
Hoeveel zat je bougie er te weinig in? Want je hebt ook lange en korte schacht bougies he. Als je een korte schacht in een lange schacht kop monteerd dan is er weinig af te lezen uit kleur want daar klopt geen hol van als ie uberhaupt al zou starten
huh bij een zip heb je maar 1 soort bougie die er in kan / mag.
Ik heb altijd een NGK bougie met de type CR8EB.
Die vorige zat er echt maar voor een klein stukje in. Toen ik de oude kop demonteerde zag ik het.
Ik heb wel met de oude kop meer dan ~1500km mee gereden en heeft altijd gestart zonder moeite.
Ik merk gewoon met de nieuwe kop dat ik veel meer compressie heb en daardoor meer trekkracht.
 
huh bij een zip heb je maar 1 soort bougie die er in kan / mag.
Ik heb altijd een NGK bougie met de type CR8EB.
Die vorige zat er echt maar voor een klein stukje in. Toen ik de oude kop demonteerde zag ik het.
Ik heb wel met de oude kop meer dan ~1500km mee gereden en heeft altijd gestart zonder moeite.
Ik merk gewoon met de nieuwe kop dat ik veel meer compressie heb en daardoor meer trekkracht.
Ik zie nu pas dat die bij 4takt staat, ik heb niks gezegd
 
Toen ik mijn oude kop er af haalde zag ik wel dat de boven op de zuiger een laagje verkoold was een heel klein beetje.
Ik heb het niet schoon gemaakt omdat mij altijd verteld is dat er nu een "laagje" op zit waardoor je meer compressie kan krijgen.

Moest ik dit wel schoonmaken of gewoon zo laten zoals nu.
Alles is er weer op gemonteerd, als het schadelijk is moet alles er weer af....
 
Nee hoor niets aan doen , als je het schoonmaakt en je hebt een paar honderd km gereden zit zo'n dun laagje er weer op.
En de kans op beschadigen is groter dan dat het baat heeft
 
Back
Top