Bougie kleur

Joris731

New Member
Beste,
Ik heb een Vespa ET2, rijd er nu zo'n 4.000 km al op. Als hij net is gestart dat stotterd hij altijd een beetje tot aan de 30 km/h, na 10 sec is dit meestal wel verholpen en draait hij als een zonnetje. Op het stotteren zei een maat van me dat ik eens naar de bougie moest kijken, en nu ik me zo herrinner heb ik bij aankoop niet gekeken naar de bougie en sindsdien ook niet gedaan. De bougie ziet er naar mijn weten slecht uit, ga ook denk ik een nieuwe kopen, maar misschien kunnen jullie mij vertellen welke hittegraad ik moet nemen. Van wat ik heb gevonden op internet is de bougie of te warm, of de motor loopt te arm.
De bougie die erin zat is een NGK BR8ES.
index.jpg
 
Advertisement - register to remove this

BR8ES is origineel voor dat 4takt blok..

Dus zou niks met warmtegraden gaan rommelen.

Ook lijkt er wat motor olie aan de bougie te zitten? Vermoed dat ie ergens olie naar de cilinder laat lekken (hoeft maar kleine beetjes te zijn)
 
BR8ES is origineel voor dat 4takt blok..

Dus zou niks met warmtegraden gaan rommelen.

Ook lijkt er wat motor olie aan de bougie te zitten? Vermoed dat ie ergens olie naar de cilinder laat lekken (hoeft maar kleine beetjes te zijn)
Het is een tweetakt dus daar komt de olie vandaan! ;) in principe zou een nieuwe bougie geen kwaad kunnen lijkt mij?
 
Lijkt me niet dat de brommer te veel olie krijgt maar wie weet hoelang deze bougie er al in zit.
De bougie is mooi van kleur en droog de korsten zijn waarschijnlijk te wijten aan het grote aantal kilometers.
Ik zou gewoon eens een nieuwe bougie steken en kijken hoe zich de kleur ontwikkelt.
 
Back
Top