Bougie Kapot/ zit vast?!

Koen6

New Member
Hoi,

ik ben eigenaar van een piaggio zip sp uit het jaar 2015, heb er wat probleempjes mee gehad maar nu weet ik het niet meer. De scooter loopt niet meer goed, bij vol gas stootert hij en gaat die steeds zachter. Zodra ik iets minder gas geef loopt die wat beter maar nogsteeds niet hoe het hoort. Verder zit de bougie vast. Mijn vader zegt dat de schroefdraad is dol gedraaid en krijgt hem er ook niet meer uit. Wil dit graag zoals de andere problemen zelf oplossen want een monteur is mij te duur.
Iemand tips of iemand die mij kan helpen? Ik hoor het graag.
Groet koen
 
Advertisement - register to remove this

Is het een snor die terug gevoerd is? Hoe lang heb jij de scooter al? Heb je contact met de vorige eigenaar? Bougie gewoon uitdraaien, de gevolgen zie je dan wel weer, helaas.
Luchtfilter schoon?
Groet,
 
Is het een snor die terug gevoerd is? Hoe lang heb jij de scooter al? Heb je contact met de vorige eigenaar? Bougie gewoon uitdraaien, de gevolgen zie je dan wel weer, helaas.
Luchtfilter schoon?
Groe
Is het een snor die terug gevoerd is? Hoe lang heb jij de scooter al? Heb je contact met de vorige eigenaar? Bougie gewoon uitdraaien, de gevolgen zie je dan wel weer, helaas.
Luchtfilter schoon?
Groet,
Hoi,
De snor ging eerst 30 maar heb er een nieuwe cdi ingezet met afstandsbediening(begrensd 25+- ontgrensd 55-60). De scooter heb ik 2de hands nu ongeveer een half jaar. Nee heb geen contact met de vorige eigenaar. Bougie krijgen we er niet uit, zit vast. Luchtfiler heb ik nog niet gecheckt.
 
Is het een 2takt of een 4takt.. Want cilinderkoppen voor een 2t zijn stront goedkoop en makkelijk te vervangen.
Bij 4takt kan je die ook wel vervangen, maar kost wel iets meer technische kennis.


Bij 2takt gewoon de cilinderkop los draaien en een nieuwe erop.. (eventueel kan je de voetpakking laten zitten als je ook de cilinder verder gewoon zo blijft zitten, maar de kopakking moet je dan wel vervangen.
 
Is het een 2takt of een 4takt.. Want cilinderkoppen voor een 2t zijn stront goedkoop en makkelijk te vervangen.
Bij 4takt kan je die ook wel vervangen, maar kost wel iets meer technische kennis.


Bij 2takt gewoon de cilinderkop los draaien en een nieuwe erop.. (eventueel kan je de voetpakking laten zitten als je ook de cilinder verder gewoon zo blijft zitten, maar de kopakking moet je dan wel vervangen.
Het is een 4 takt, wat moet ik dan precies doen?
 
Cilinderkop van een 4takt is helaas wel een stukje duurder (zeker rond de 200 euro)

Maar er zal dan als nog een andere kop op moeten als je er zeker van bent dat het schroefdraad van de bougie al verkracht is.
(zou dan al niet meer eens de moeite doen om de bougie eruit te proberen halen). Of je kijkt er later er nog even na als de kop gedemonteerd is.
 
Op de eerste foto zie je een slang die op de carburateur zit aangesloten. Maar vervolgens ben ik de slang gaan volgen en die komt nergens op uit. Hoort dit of moet die ergens op aan worden gesloten?
 

Attachments

  • A0758641-E083-4B41-A0DD-0BBEEF348489.jpeg
    A0758641-E083-4B41-A0DD-0BBEEF348489.jpeg
    75.9 KB · Views: 16
  • 3355B267-36A3-42D1-83A0-DF0775DD6DEF.jpeg
    3355B267-36A3-42D1-83A0-DF0775DD6DEF.jpeg
    209 KB · Views: 16
Hoi,
De snor ging eerst 30 maar heb er een nieuwe cdi ingezet met afstandsbediening(begrensd 25+- ontgrensd 55-60). De scooter heb ik 2de hands nu ongeveer een half jaar. Nee heb geen contact met de vorige eigenaar. Bougie krijgen we er niet uit, zit vast. Luchtfiler heb ik nog niet gecheckt.
Rijden met onbegrensde cdi betekent meer toeren, mijn vermoeden is dat jouw sproeier afgestemd is op snorsnelheid. Deze zou ik 2 maatjes vergroten.
Noot, snortuning is op dit forum een no-go, met respect, het sproeier advies is mijn laatste advies.
Groet,
 
Maar die 200 voor die kop moet hij dan ook betalen + de en montage. Dan lijkt me de kop demonteren helicol erin en weer monteren de goedkoopste weg . Of is die 200 met de en monteren ? Heb hier geen idee van doe alles zelf. En als je dan weleens de prijzen leest ben ik daar erg blij mee.
vr groet Arie
 
Back
Top