Bougie jn vliegwiel gevallen zip….

Status
Not open for further replies.
Hoi,
Mijn moeder heeft mijn bougie in de vliegwiel laten vallen. Waardoor die er nu in zit (hehe) en nu is mijn vraag hoe ik die er af ga kunnen krijgen? Want zit geen beweging in ook al heb ik alle schroeven los.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou wel een foto willen zien hoe je dat gelukt is.
Ik denk eerder dat hij in de ruimte van de koelkappen is gevallen.
In de vliegwiel lijkt mij ook onmogelijk.
Post automatically merged:


Afgelopen week dit setje gekocht bij de Lidl, reuze handig voor dit soort dingen.
8E339121-A224-4D98-930C-397C037E4584.jpeg
 
Youtube is your friend.

Ga naar YT, zoek op "GY6 big bore installation" hier vindt je een groot aantal filmpjes.
Want deze koelkappen is één van de eerste dingen die je moet verwijderen.
 
Als je het aandurft om aan je scooter te sleutelen, dan moet je het ook aandurven om de kappen los te halen.
Kijken, proberen en doen is mijn advies...
Tip: een kap zit vaak niet alleen vast met een schroef/bout, maar soms ook met een schuif/klemsysteem.
Succes...
Durfde het wel, is ook gelukt hoor! Hij is eruit, maar dacht dat ie heel anders vast zat dan ie uiteindelijk was. Maar nu het volgende probleem, ik krijg de nieuwe er niet ingedraaid. En moet het blindelings doen, maar lukt niet.
 
Wij gaan hem er ook niet voor je indraaien ;)

Maar gewoon even op gevoel? Ik snap niet zo goed hoe het niet kan lukken zegmaar. Je gebruikt hopelijk wel het juiste gereedschap? (en anders vraag even je moeder, die was toch de aanleiding van dit probleem? ;) ;))
 
De nieuwe bougie? Is het wel dezelfde maat als de bougie die eruit komt? En anders zit je waarschijnlijk scheef te draaien, maar ga niks forceren want moet er een heel stuk zo in te draaien zijn
 
Wij gaan hem er ook niet voor je indraaien ;)

Maar gewoon even op gevoel? Ik snap niet zo goed hoe het niet kan lukken zegmaar. Je gebruikt hopelijk wel het juiste gereedschap? (en anders vraag even je moeder, die was toch de aanleiding van dit probleem? ;) ;))
, nee van een ander probleem haha.
Post automatically merged:

De nieuwe bougie? Is het wel dezelfde maat als de bougie die eruit komt? En anders zit je waarschijnlijk scheef te draaien, maar ga niks forceren want moet er een heel stuk zo in te draaien zijn
Exact dezelfde.
 
rechtsom is vast. Misschien gaat t met een beetje wd 40 soepeler. Duw de bougie tegen het gat aan zodat je voelt dat hij er recht tegenaan zit en dan vastdraaien. Moet lukken
 
Een handig hulpmiddel is een stuk tuinslang die je evt vernauwd met een tie wrap zodat de bougie blijft zitten.
Met dit hulpstuk kan je hem ook niet doldraaien.
Zit ie erin, dan met een bougiesleutel vastzetten.
Vast is vast.
De rubberen versie heb ik bij Louis.de gekocht.
1626072725181.jpeg
 
Is al is eerder aan bod geweest las ik...


Maar dat een bougie achter het vliegwiel terechtkomt is nagenoeg onmogelijk!
Dat deze achter enkele kappen verdwijnt is wat meer aannemelijk en dat wil je niet natuurlijk.
Weet niet wat voor type Zip je hebt, maar meestal zit er wel een klepje ergens waar je bij de bougie en carburateur kunt komen zonder de halve scooter te moet demonteren.

Dit even ter info...

Wel een zeer handige tip van Broos mocht er geen directe toegang zijn tot de cilinderkop!
 
Vliegwiel trekker maken of kopen. Zit magnetisch op elkaar dus ga je er zo niet afkrijgen.

Maar wat moet je moeder met een bougie bij je vliegwiel? En hoe de fuck past daar uberhaupt een bougie en wel.zo dat ie er niet meer uit kan? Stiekem je moeder de schuld geven zeker
Misschien is zijn moeder wel (wat) handig en wou ze dat proberen en hoef je niet gelijk zo een reactie te geven hoe weet jij nu of zijn moeder dat heeft gedaan of niet
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top