This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

bougie is groen

speed driver

Well-Known Member
vraagje als ik optrek sputtert me scoot ff 2 sec of zo en hij rijd alsof ie standaard is maar heb 70cc me bougie is bruin/groen van kleur.
als ik me scoot stationair laat draaien en me licht aanzet valt ie uit of gaat ie bokken.
ps ik heb me ontsteking 2 graden vervroegd kan dat ermee te maken hebben
please help ik moet er morgen mee naar me werk.
me setup =
dr 70cc.
std vario.
std carb uitgefreesd naar 14/15mm.
92 sproeier.
std luchtfilter.
koso race dashboord.
malossi 2klep carbon membraan.
bidalot lange demper pijp.

dat groene komt waarschijnlijk doordat je bougie te warm wordt.

Of doordat er stukje aluminium verbranden, dit geeft nogweleens een groene vlam dat verklaard misschien dan ook die groene kleur op je bougie want jij zegt dat je je carb hebt aangepast, als het door alumium verbranding komt is het waarschijnlijk metaalvijlsel van je carb die is van alumium.

Kerel , ik zie jou alleen maar onzin vertellen . Als je er geen verstand van hebt , trek je klep dan niet open :|.

Dit wou ik ff kwijt , want ik heb geen antwoord op de vraag .

BT said:
Kerel , ik zie jou alleen maar onzin vertellen . Als je er geen verstand van hebt , trek je klep dan niet open :|.

Dit wou ik ff kwijt , want ik heb geen antwoord op de vraag .

Dennis , reageer even op een normale manier als je het niet eens bent met zijn theorie.
Aan zo'n boze reactie heeft niemand wat. Je kan het ook op een normale manier zeggen.
Dit soort reacties willen we hier op het forum niet meer zien.

Alvast bedankt

groen krijg je door metaal verbranding 100% zeker en dat komt zeker niet door lekke koppakking of andere shit. En als hij carb heeft staan uitvijlen dan komt het 100% zeker daaardoor. Heb eerst een alu zuiger gehad die beetje afbrokkelde zonder vastloper. deze stukjes waren verbrand en gaf bij mij ook groene vaag op bougie. Andere zuiger erin met zelfde afstelling en shit en de zuiger werdt gewoon weer mooi bruin...

Dus............. BT!!!!!
BT jij hebt er zelf waarschijnlijk geen verstand van anders wist jij dat ook wel en daarbij geef zelf dan een verklaring inplaats van alleen commentaar te geven, das enige wat jij doet op alle topic's

Last edited:
Idd koppakking lek.

En JBB, misschien is het beter als je gewoon jouw'n theorieen voor je zelf houd. Hier op het forum hebben we er iig weinig aan.

RemcoV said:
Ook een luchtkoeling heeft een koppaking die lek kan zijn

Of wou je beweren dat er geen pakking tussen zit?

Lijkt mij duidelijk dat hij dat weet. Maar hij bedoeld ermee dat hij dus geen kvs heeft door luchtkoeling. Dus kreeg hij op een andere manier die groene vaag op zijn bougie.
Niks boos blabla gewoon eff een verwarring wegwerken

Weer eff ontopic:

Of het komt door alu vijsel, zou je in principe moete testen doormiddel van een brandertje op kleine deeltjes alu. Of nog beter op alu poeder.

Kijk eerst maar even of alles goed is. Pakkingen etc. Weet je in ieder geval zeker dat het je kvs wel of niet is