Scooba142

New Member
yo vespa s50 4t 4v
Bougie moest vervangen worden want was een beetje los, nadat hij los was, brak hij in 2 ( dus niet in het bougiegat maar de kamer daarna) een stukje heb ik eruit gevist maar een ander stukje lijkt verder gevallen te zijn. Is dit in het blok? Het is niet in het bougie gat dus ik weet niet hoe erg dit is/ hoe ver hij naar benden kan vallen. Ga binnenkort ook ff video maken om duidelijk te laten zien
 
Advertisement - register to remove this

Dus als ik het goed begrijp is het stuk dus niet in de cilinder gevallen maar tussen de cilinder en de koelkap die rond de cilinder zit?

Indien je dit bedoelt, zou ik toch de koelkap eraf halen en het stuk eruit vissen.
 
Dus als ik het goed begrijp is het stuk dus niet in de cilinder gevallen maar tussen de cilinder en de koelkap die rond de cilinder zit?

Indien je dit bedoelt, zou ik toch de koelkap eraf halen en het stuk eruit vissen.
Ik denk dat dat het is ja, zou hij in de cilinder kunne belanden zonder via het bougiegat te gaan?
Post automatically merged:

8AAF620A-3B18-48D4-8DA6-0B4994B8BD37.jpeg
Zie de pijl waar hij dus wrss is gevallen, hoe zou ik hem hieruit kunnen krijgen ( niet mijn pic, blok staat op vespa)
 
Nee als het stuk niet door het bougiegat is gevallen kan dit niet in de cilinder komen.
Dat wil niet zeggen dat je dat stuk niet onder je koelkap vandaan moet halen want hier draait je vliegwiel.
Als dat stuk in je vliegwiel komt kan het daar je waaier en/of pickupspoel kapot slaan en eventueel een stuk uit je carter slaan als dit stuk tussen het vliegwiel en de carterwand slaat.

Dus zwarte plasic kap eraf halen en het stuk bougie ertussenuit halen.
 
Last edited:
Nee als het stuk niet door het bougiegat is gevallen kan dit niet in de cilinder komen.
Dat wil niet zeggen dat je dat stuk niet onder je koelkap vandaan moet halen want hier draait je vliegwiel.
Als dat stuk in je vliegwiel komt kan het daar je waaier en/of pickupspoel kapot slaan en eventueel een stuk uit je carter slaan als dit stuk tussen het vliegwiel en de carterwand slaat.

Dus zwarte plasic kap eraf halen en het stuk bougie ertussenuit halen.
Gedaan, viel eruit toen ik de klep eraf haalde.
Thanks gap
 
Back
Top