Bougie hittegraad? Peugeot jetforce c-tech

JustNick-17

New Member
hallo , ik heb een peugeot Jetforce ik heb hem overgekocht van een vriend maar ik sukkel al weken met de afstelling..... maar dus ik heb een kleine week perfect gereden met sproeier 68 en opeens weer bougie stuk wat daarvoor om de 3 uur was maargoed ik steek een nieuwe na een uur weer naar de klote.. dus wat doe ik kleinere sproer 64 gaat nog slechter.... bobine hebk ook vervangen.. kan iemand me tips/RAAD geven? Hij komt ook al weer voor de vierde keer uit de garage sinds vrijdag en zaterdag nacht weer valt die stil ik zat te denken? Ik heb een bougie hittegraad 8 maar Mijn jetforce is volledig standaard behalve af en toe doe ik eens sport filter erop maar zou ik dan niet een hittegraad lager moeten? Ook als mn bougie kapot is ziet die altijd puur zwart en beetje vochtig/nat

( 17,5 mm carburateur )
 
Advertisement - register to remove this

De bobine had je niet hoeven te vervangen, aangezien dit gewoon een domme kopere spoel is.. Koper kan wel verbranden, al moet je dan wel erg gek gaan doen, en dan komt er dus meer weerstand op de spoel en laat hij minder stroom door.

Bij een ontsteking storing zou ik zelf eerder bij de cdi en of de pick-up gaan zoeken. De stator werkt alleen als dynamo aan de ene zijde en aan de andere zijde laat hij de spanning op die word door gespeeld aan de CDI en deze dan weer de timing van de ontsteking bepaald..
Als deze timing niet meer klopt dan zal de bougie op een verkeerde moment vonken en daardoor gaan de bougie van kapot.
 
Back
Top