Bougie goede kleur maar scooter houd in.

Hallo,

Daar ben ik weer, de sleutelnoob.

Ik heb onlangs een topic aangemaakt over mijn orbit 2 uit 2008 die niet startte.

Nu rijd hij prima, alleen gaat hij vanaf 40km/u inhouden en de enige manier hoe ik aan de 45 op de teller kom is als ik een heuvel af ga. Het is niet dat hij in toeren afneemt maar gewoon niet meer verder wilt trekken.

Ter info heb ik een:
18.5mm carb
Sproeier 80 (volgens de site)
Sproeier 76 (staat op de sproeier zelf)

Verder is alles aan de scooter goed en gecheckt, ik heb het idee dat het aan de carb of sproeier ligt maar wil er niet mee knoeien.

Ook klapt mijn uitlaat als ik gas los laat (lichtjes borrelend)

Verder op half gas goed geluid en volgas ook, geen getwijfel vanuit de motor. Hij houd gewoon in op de top.

De bougie is grijs bruinig en bij het onderste stukje schroefdraad wel zwarte aanslag.

Ook viel mij op dat se sproeieringang van de orginele kapotte carb ietsjes groter was (80 uit mijn hoofd, was niet te zien op de sproeier)

Ik hoop dat dit voldoende info is om met suggesties te komen.
 
Advertisement - register to remove this

Dit is een gladde variobus , heeft dus geen invloed , begrensde op plaatje , met opstaande rand . En probeer eens een grotere sproeier . Met mijn gy6 heb ik 85 , waar hij het beste mee loopt .
 

Attachments

  • blob.jpeg
    blob.jpeg
    2.5 KB · Views: 0
Dit is een ontgrensde , heeft dus geen invloed , begrensde op plaatje , met opstaande rand . En probeer eens een grotere sproeier . Met mijn gy6 heb ik 85 , waar hij het beste mee loopt .
Dat ga ik gelijk even bestellen, nog suggesties welke sproeiermaat op een orbit 2 50cc?
 
Het is voor elke motor verschillend , ik had bij ali een set besteld met 10 sproeiers , meen van 80 tot 100 , en waar ze aangeven dat 82 genoeg moet zijn , bleek dat bij mij 85 , welk in een nieuwe carb geleverd werd , en ik het daar ook mee geprobeerd heb . zou met een grote beginnen en afbouwen , desnoods begin je bij 85
Post automatically merged:

Dat ga ik gelijk even bestellen,
toch niet die variobus he , want je hebt de goede
 
Het is voor elke motor verschillend , ik had bij ali een set besteld met 10 sproeiers , meen van 80 tot 100 , en waar ze aangeven dat 82 genoeg moet zijn , bleek dat bij mij 85 , welk in een nieuwe carb geleverd werd , en ik het daar ook mee geprobeerd heb . zou met een grote beginnen en afbouwen , desnoods begin je bij 85
Post automatically merged:


toch niet die variobus he , want je hebt de goede
Nee ik had sproeiers besteld, was voor maat 80 tm 84 gegaan.
Alleen viel me op dat met sproeier 80 bij het wegrijden de scooter wat ging haperen in de zin van vermogen verliezen en weer oppakken, dit heb ik met de kleinere niet.
Ik denk nu achteraf dat dit aan het feit lag dat ik de carb niet opnieuw afgesteld had was me logisch lijkt als dat wel moet.

Ook ben ik erachter dat ik 5 gram variorolletjes heb (die wel vlakke kanten hebben dus ik heb nieuwe die komen morgen binnen)
 
Back
Top