Bougie gaat steeds direct kapot

nathanajj63

New Member
Hallo allemaal, ik snap het echt niet meer mijn speedfight 2 lc reed goed. ik had een nieuwe carbu en inaaltset gemonteerd maar na een week deed die raar. Mijn scooter rijdt goed, alleen duurt het zo een 2 seconden vol gas geven voordat hij echt goed op toeren komt (hij blijft hangen int begin) maar elke keer als ik hem laat stil staan of als ik een bepaald aantal km rij dan start hij niet meer. Soms zit mijn cilinder vol benzine dus dan demonteer ik mijn carbu en dan kick ik alle beninze er uit via mijn bougiegat. Als ik dan een nieuwe bougie steek dan werkt hij weer en dan zelfde verhaal start niet meer en gwn nieuwe bougie en rijdt weer lekker.
Ik heb mijn carbu onlangs uitgekuisd en gebruik casrol 2 takt olie. Mijn luchtfilter (polini airbox) is echter wel nat van binnen.
En net na de nieuwe carbu etc was mijn bougie koffiebruin.
Alvast bedankt voor de hulp

Advertisement - register to remove this

Kijk de werking van de vlotter/vlotternaald na, er mag geen vloeibare benzine in de cilinder komen.
Verder ook even controleren of de vacuumkraan geen benzine doorlaat terwijl de scooter uit staat.
Dus op 1 of andere manier krijgt de motor meer benzine dan hij goed kan verbranden en verzuipt.
En by the way, die bougies zijn niet defect maar dusdanig nat van de benzine/olie en vervuilt door koolstof partikels door de onvolledige verbranding zodat de bobinespanning zich een weg zoekt via die brandstof-, olie- en koolstoffilm die zich vormt op de isolator van de bougie en er dus geen vonk overslaat bij de elektrode.
Verder kijk of, zoals @Brute-Force hierboven reeds opmerkte, het membraan na, droog je luchtfilter en als dit vervuilt is maak dit schoon of beter nog vervangen.
Want als dit na of vervuilt is ontstaat er een te hoge onderdruk op de inlaat van je carb en krijg je terugslag van de benzine.

Last edited:
Reviseer het Mem braam eens. Juiste plaatjes ... Filterbox mag kan niet nat worden
Het membraam is redelijk nieuw
Post automatically merged:

Kijk de werking van de vlotter/vlotternaald na, er mag geen vloeibare benzine in de cilinder komen.
Verder ook even controleren of de vacuumkraan geen benzine doorlaat terwijl de scooter uit staat.
Dus op 1 of andere manier krijgt de motor meer benzine dan hij goed kan verbranden en verzuipt.
En by the way, die bougies zijn niet defect maar dusdanig nat van de benzine/olie en vervuilt door koolstof partikels door de onvolledige verbranding zodat de bobinespanning zich een weg zoekt via die brandstof-, olie- en koolstoffilm die zich vormt op de isolator van de bougie en er dus geen vonk overslaat bij de elektrode.
Verder kijk of, zoals @Brute-Force hierboven reeds opmerkte, het membraan na, droog je luchtfilter en als dit vervuilt is maak dit schoon of beter nog vervangen.
Want als dit na of vervuilt is ontstaat er een te hoge onderdruk op de inlaat van je carb en krijg je terugslag van de benzine.
Ok ik zal eens mijn membraam bekijken, mijn carburateur is ook redelijk nieuw en heb em al uit elkaar gehaald om te kuisen en alles zag er wel goed uit

Heb je een vacuum gestuurde benzine kraan ? check dan ook eens of er geen benzine uit de vacuum leiding komt , die de kraan bedient .
als dat het geval is , is het membraam van de kraan lek
Als ik mijn benzine slang loskoppel en vervolgens kick komt er vrij weinig benzine uit en blijft het 5 seconden lopen maar echt weinig

Ik zou de vlotternaald nog eens controleren. Het rubber puntje kan versleten of beschadigd zijn. Hierdoor loopt de carburateur over naar de cilinder. Check ook of er geen benzine in je oliecarter is gelopen.

Write your reply...
Back