Bougie Chinese scooter

Speeddriver

New Member
Goedemorgen, mijn scooter start niet.. Is een Chinese retro scooter, en heb de kuip er al uit... Weet iemand waar het aan kan liggen en wat ik kan doen om dit te verhelpen...??
Alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

Je geeft niet echt voldoende informatie om je goed te kunnen helpen.

Wat doet het wel en wat gaat niet. Heb je onlangs wat veranderd of ging er iets aan vooraf?
 
Ik heb niks veranderd sinds de aankoop 5 mnd geleden... Dagelijks gebruik en sinds gisteren niet meer aan te krijgen... Elektrisch niet en kickstart ook niet meer. Hij zou toch zonder accu aan moeten gaan neem ik aan??
 
Ik heb niks veranderd sinds de aankoop 5 mnd geleden... Dagelijks gebruik en sinds gisteren niet meer aan te krijgen... Elektrisch niet en kickstart ook niet meer. Hij zou toch zonder accu aan moeten gaan neem ik aan??
Ja, accu is niet essentieel maar we hebben hier echt wat meer info nodig. (Ps heb je benzine? Zie vaak genoeg dat de tank gewoon leeg is;))
 
Oh ok.... Is een benzine idd en hoeveel takt.. Geen idee., heb er vrij weinig verstand van maar had gehoopt dat jullie wel zouden kunnen vertellen wat ik kan doen om em weer aan de gang te krijgen.. (mooi zondag/corona klusje) kickstarter gaat goed rond... Had even gezocht naar de bougie maar die zit er denk ik niet op... (lees ik kan em niet vinden) er zit nog brandstof genoeg in, en wanneer zou ik olie moeten verversen?? Denk dat ik alles maar in 1x doe
 
Bougie zit er niet op, dat kan helaas niet. Als je begint om meer info te geven over je scooter (denk aan km stand, type, bouwjaar etc..) komen we al een heel stuk verder..

Neem overigens wel aan dat je weet wat je koopt of waarmee je rijdt.
 
Sind de aankoop 5 maanden geleden zeg je.

Heb je die scooter tweedehands of nieuw gekocht?

Indien het laatste zit er nog garantie op en indien tweede hands bij een scooterzaak wellicht ook.

Als ik je antwoorden zo lees, heb je er inderdaad heel weinig verstand van, wat ik mij dan afvraag is het wel verstandig om er zelf aan te sleutelen.

Wij kunnen je wel allerlei tips geven om te controleren maar als je niet weet waar we het over hebben houdt dit ook al snel op.

En waarom je vraag "Hij zou toch zonder accu aan moeten gaan neem ik aan??", bij sommige Chinese scooters zit er een CDI in die gelijkspanning nodig heeft, als er iets scheelt met je accu, kan het zijn dat de scooter zeer slecht of niet start!
 
Klopt wat je zegt.... Dat sleutelen is niet aan mij besteed... Maar wil graag leren en als hij vorige week nog liep dan wil ik wel graag weten waarom nu niet meer... CDI??? Wat is daar de functie van... En hij is gekocht particulier. (de accu is slecht) =
 
Waarschijnlijk had hij ook gewoon eens een beurtje nodig gehad.

Maar kijk even of je dan de accu kan opladen, misschien iemand in je omgeving met een acculader. Dan sluit je meteen het probleem uit wat Sparky aangeeft. Weet je toevallig het merk en type van je scooter?
 
Dit is het bovenaanzicht onder de buddyseat
Kmstand is 14330

Hoop dat dit iets betekend.. Is van het merk Taizhou zhongneng.... Ging niet echt een belletje rinkelen toen ik het las maar goed

Hoop dat jullie het wel iets zegt
 

Attachments

  • 15885097605284213314480059892245.jpg
    15885097605284213314480059892245.jpg
    326.8 KB · Views: 24
Dit is het bovenaanzicht onder de buddyseat
Kmstand is 14330

Hoop dat dit iets betekend.. Is van het merk Taizhou zhongneng.... Ging niet echt een belletje rinkelen toen ik het las maar goed

Hoop dat jullie het wel iets zegt
Op de zijkant van je cilinder zit een dikke kabel met dop, daaronder zit de bougie. Die moet je eruit draaien en dan terug doen in de kabel tegen de cilinder aan houden en kicken.
 
Dit is het bovenaanzicht onder de buddyseat
Kmstand is 14330

Hoop dat dit iets betekend.. Is van het merk Taizhou zhongneng.... Ging niet echt een belletje rinkelen toen ik het las maar goed

Hoop dat jullie het wel iets zegt

Dat zijn al beste kilometers. En het ziet er best verwaarloosd uit, dat gebied rondom je carburateur. Met alle respect, ik zou hem voor een onderhoudsbeurt brengen. Wij kunnen je eventueel wel verdere adviezen geven alleen 'enige' tot 'minimale' (sleutel) kennis is nou eenmaal wel vereist (in mijn ogen dan) . Natuurlijk is leren nooit verkeerd en ik begrijp je vraag oprecht! Alleen wie weet wat er nog meer aan mankeert? Dat die het al zoveel kilometers heeft uitgehouden vind ik al heel knap voor een Chineesje. Soms kunnen ze gewoon echt op zijn, zeker met zoveel kilometers.

Daarom is mijn advies ook om hem eerder weg te brengen, dan zelf te gaan prutsen. Alhoewel mocht het alleen maar je bougie zijn, dan heb je sowieso bougiesleutel nodig of een bougiesleuteldop 16 en een ratel. Dan inderdaad die zwarte dop erafhalen, bougie losdraaien met een bougiesleutel (verkopen ze ook gewoon bij de bouwmarkt) en dan linksom losdraaien en dan een foto maken zodat we misschien iets kunnen zien (een beginnetje).
 
Last edited:
Op de zijkant van je cilinder zit een dikke kabel met dop, daaronder zit de bougie. Die moet je eruit draaien en dan terug doen in de kabel tegen de cilinder aan houden en kicken.
De bougie aan de zijkant ?
Heb ik nog nooit gezien.
Ze zitten toch altijd aan de voorkant van de cilinder ?
Recht op de cilinderkop of schuin naar boven gericht.
Is hetgeen dat jij bedoelt niet een of andere sensor ?
 
Nee bougie zit bij 4taktjes meestal aan de zijkant, schuin je cilinderkop in. Omdat je geen kale cilinderkop hebt met koelvinnen, maar een kleppendeksel. Hele andere constructie.
 
De bougie aan de zijkant ?
Heb ik nog nooit gezien.
Ze zitten toch altijd aan de voorkant van de cilinder ?
Recht op de cilinderkop of schuin naar boven gericht.
Is hetgeen dat jij bedoelt niet een of andere sensor ?
Nog nooit een 4 takt gezien? Mooie wereld leef jij in vriend;)
 
Niks mis mee toch? Kan toch. Zijn vraag is gewoon oprecht. En heeft niks te maken in wat voor wereld je leeft. Heb jij ooit een gasturbinemotor van binnen gezien? Ik wel. Jij niet? In welke wereld leef jij dan;)
 
Niks mis mee toch? Kan toch. Zijn vraag is gewoon oprecht. En heeft niks te maken in wat voor wereld je leeft. Heb jij ooit een gasturbinemotor van binnen gezien? Ik wel. Jij niet? In welke wereld leef jij dan;)
Niks mis mee toch? Kan toch. Zijn vraag is gewoon oprecht. En heeft niks te maken in wat voor wereld je leeft. Heb jij ooit een gasturbinemotor van binnen gezien? Ik wel. Jij niet? In welke wereld leef jij dan;)
Zo bedoelde ik het niet:(. Ik ben zelf een behoorlijke 2 takt fanaat om het maar zo te zeggen:)
 
Back
Top