Bougie, Bobine en ontsteking test

Schaapman

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Heb een oude Berini brommer uit de schuur van me opa gehaald maar hij wil niet starten.

Benzine toevoer is goed, dus ik denk dat het aan de ontsteking, bobine, dan wel bougie ligt.

Ik neem aan dat het handigst is vanaf de bougie te testen. Als die vonkt zit ik natuurlijk goed. Nu heb ik geen vonktester. Maar ik hoorde iets, dat als je de bougie tegen het frame houdt o.i.d. je de vonk zou kunnen testen.

Heeft iemand hier een handige manier voor. Om het gehele ontstekingsmechanisme langs te lopen zeg maar.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

en hoe wil hij dan checken of hij vonkt als hij dit onder het aan rennen niet kan zien?
die moet toch een kickstarter hebben.
kan mij niet voorstellen dat ze die dingen vroeger ook aan renden.
toen was de kickstarter ook al in gebruik.
 
jaah, de digitale teller is ook allang uitgevonden, maar nog lang niet elke scooter heeft ie... dat iets bestond wil niet zeggen dat het ook gebruikt was...

En kan jij niet naar beneden kijken tijdens het rennen dan? moet volgens mij best te doen zijn hoor
 
Mn Vespa Ciao snor moet je ook aanrennen hoor, Puch ook, iets niets vreemds. Gewoon even in de dop steken en dan op je cilinder leggen en rennen met de koppeling/decompressie hendel ingedrukt je hoeft maar 2 meter zo te "rennen" hij moet gelijk vonken lekker blauw
 
dat hoort echter niet zo , een ciao zitten normaal trappers op , net als een puch..

maar dat ie buiten de cilinder vonkt wil nog niet zeggen dat IN de cilinder ook vonkt..
 
Back
Top