bougie blijft natworden

Status
Not open for further replies.

Rud '86

Steelo Runner
rij al 2 weken met dezelfde stroeier dus die is niet te groot
kleur was goed.
Ik start me scooter, wil hem warm laten lopen, valt ie na 30 sec ofzo uit. Start ie niet meer => Bougie zeiknat.
drooggemaakt, paar keer geprobeert. telkens hetzelfde.
wat kan dit zijn??
oja, hij wordt nat van benzine, dus geen kappote koppakking.
 
Advertisement - register to remove this

zwart.
te rijk mengsel => maar hij rijd heletijd al zo dus daar kan het nu ineens niet aan liggen.
heb 125 ml bij 5 liter getankt. dus niet te rijk.
 
Originally posted by sisqo16
zwart.
te rijk mengsel => maar hij rijd heletijd al zo dus daar kan het nu ineens niet aan liggen.
heb 125 ml bij 5 liter getankt. dus niet te rijk.

Heb je het over je olie-benzine mengsel :S Wat heeft dit met je bougiekleur te maken. Heb je auto-choke? Zo ja..rijd dan eerst totdat deze eraf gaat. En Sjek dan je bougie :)
 
Originally posted by Loserhond
Heb je het over je olie-benzine mengsel :S Wat heeft dit met je bougiekleur te maken. Heb je auto-choke? Zo ja..rijd dan eerst totdat deze eraf gaat. En Sjek dan je bougie :)


bougie kan ik niet checken, want kan toch geen volgas rijden8P, moet eerst warmrijden voordat ik volgas kan geven, maar dan valt ie uit. (handshoke btw)
heb ff zitten denken.
kan dit het zijn:

ik meng zelf. heb volle tank getankt. (zit nu nog 10 liter ofzo in)scoot staat nu een dag stil. wil hem starten, olie = lichter dan benzine. olie is gezakt, Veel te rijk mengsel. olie verbrand niet, en daarom word bougie nat + zwart en start ie niet.
en hoe los ik dit op?? zonder benzine eruit te laten lopen en weggooien. heb al verschillende keren me scoot heen en weer geschud (hard), maar nogsteeds hetzelfde.
 
Hoe meng je dat dan...gooi j gewoon olie en benzine in de tank, en dan: schudden maar.

Als er dan toevallig een verkeerde verhouding in je carb terechtkomt, kan ie inderdaad vetslaan.

Ik zou sowieso m'n vlotterkamer een keer leeg laten lopen.

Dat 't zaakje na één dag al bezonken is, lijkt me onwaarschijnlijk.
 
tank leeg:
had nog een liter benzine in een fles, olie bijgedaan. goed geschud.
in tank gedaan.
toen naar benzine station geweest. 5 liter getankt, olie erbij. 5 getankt. olie erbij. 1 liter getankt. olie erbij
na iedere x hard geschud (heel hard) dus da zal wel goed gemengt zijn. toen heb ik zon 20 km gereden. dus die 1e liter gemengde benzine was allang verbruikt, dus wat ik naderhand bij benzinestation heb getankt, wasook al gebruikt, dus is wel goed geschud.
 
probeer ff te kijken of er geen bezine en olie in je cilinder/uitlaat zit... was ook probleem bij dude van mij in lelystad bougie zeiknat soms heel ff starte daarna nix meer..
 
kheb dit ook weleens gehad en bij mij was het inderdaad dat er teveel olie bij zat(olie was gezakt denk).gewoon starten en proberen te laten lopen(spelen met je gas).en als hij eenmaal loopt zo snel mogelijk proberen die zooi uit je carter te krijgen door flink gas te geven(niet teveel natuurlijk met koude motor). moet je wel een paar keer je bougie droogmaken tussendoor.
 
Originally posted by cris
kheb dit ook weleens gehad en bij mij was het inderdaad dat er teveel olie bij zat(olie was gezakt denk).gewoon starten en proberen te laten lopen(spelen met je gas).en als hij eenmaal loopt zo snel mogelijk proberen die zooi uit je carter te krijgen door flink gas te geven(niet teveel natuurlijk met koude motor). moet je wel een paar keer je bougie droogmaken tussendoor.

da kan ik dus niet. als ik hem start en een keer gas wil geven valt ie meteen uit. stationair gaat nog wel ff. 30 sec ofzo en dan valt ie ook uit. denk dat ik gewoon ff een jerrycan zoek, benzine eruit laat lopen en al die benzine nog een goed schudden. of zal dat niet lukken omdat veel van de olie er al uit is gegaan, door iedere keer starten? (want die olie zat onderaan)

Originally posted by [=D3M1=]
probeer ff te kijken of er geen bezine en olie in je cilinder/uitlaat zit... was ook probleem bij dude van mij in lelystad bougie zeiknat soms heel ff starte daarna nix meer..

zit nog wel olie in me uitlaat, want ik meng pas 2 dagen zelf. en met oliepomp en olie in de tank erbij gooien kon ik nooit de goede hoeveelheid erin doen (was te veel) en er kwam olie uit uitlaat druppelen ( en het komt langs de flens omhoog) flens en uitlaat zitten er wel goed op, al verschillende keren gemonteerd, maar het blijft.

Maar doordat er nog olie in de uitlaat zit hoort ie wel te starten, want bij mij zat er altijd olie in me uitlaat (want het kwam eruit druppelen) dus daardoor hoort hij wel te starten.
 
Als mijn scoot een week stil staat, start ie gelijk, maar daarna gaat ie heel moeilijk doen, dat komt omdat ik zelf meng, dus idd alle olie zakt naar benee..ff je vlotterbak leeg gooie denk..
 
enne als ik een volle tank tank (12 liter)
maar van te voren goed meng in jerrycan, hoelang kan ik er nog "goed" mee rijden voordat de olie zakt? anders giet ik me tank niet meer vol.
 
Originally posted by sisqo16
redelijk regelmatig?
ik denk niet dat je een bougie 2 x per week moet vervangen? want dan word het me wel ERG PRIJZIG.
dat bedoel ik er niet mee, sommige lui rijden wel een jaar op de zelfde bougie, soms vervangen is wel eens goed

en over die olie, 1e keer goed schudden en in je tank gooien, je tank kan je rustig volgooien het blijft wel gemengt, en telkes voor je gaat rijden ff je scooter schudden
ik heb er nooit problemen mee gehad
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top