bougie blijft droog :s

Timo-Aerox

Well-Known Member
yoo

[edit] zie onderaan, probleem dat carb niet meer aanzuigt is opgelost, maar bougie blijft droog :s [/edit]

heb probleempje met men aerox te starten.

hij reed heel goed tot ik even bij dealer langsging en hij hem ff op de rollen zette en daar ff volgas gaf, ineens begon toerental aftenemen tot hij helemaal stilviel.
goed dealer was er 200% zeker van dat het gewoon men membraan was, heb dat gecheckt bleef idd 1 van de klepjes open staan, heb dus nieuw membraan gestoken maar krijg hem niet meer gestart. heb al nieuwe bougie gestoken, heb vlotterbakje al gecheckt die loopt vol als ek even kick, en kheb ook alle aansluitingen al gecheckt zitte allemaal goed lijkt me. ook pakking boven en onder membraan enz.
dus ik betwijfel het dat ie ergens valse lucht kan aanzuigen, en toch zuigt hij niet aan als ek men hand op luchtfilter houd, voel helemaal niets.
lijkt me ook heel onwaarschijnlijk dat het met keerringen zijn want die zitten er nog maar 500 km op, en zijn geplaatst door joost dus dat zou toch nog goed moeten zitten.
sproeier heb ek voor alle zekerheid ook al gecheckt maar daar ligt het zeker niet aan.

iemand nog idee?
thx

grtz, timo
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mjah dat klepje bleef toch wel heel ver open staan hoor denk 2 mm bijna ofzo (ben slecht in schatten, maar was toch wel heel ver open)

en heb geen nieuwe pakkingen gebruikt, omdat dealer er geen heeft :? :rolleyes:

maar kheb vijsjes dan maar extra hard aangedraaid dus jah, kan het idd niet 100% uitsluiten dat ie daar valse lucht aanzuigt maar lijkt me onwaarschijnlijk
 
min of meer goed nieuws

ben daarstrax na school even langs een andere dealer gegaan (omweg van 15km maar goed) en die had er wel. dus nu even met nieuwe pakkingen boven en onder membraan geprobeerd, en nu voel ik toch wel degelijk iets als ek men hand erop houd. kan nu niet met zekerheid zeggen of het blazen of zuigen is maar veronderstel dat hij zuigt. maar krijg hem nog steeds niet gestart, voor zoveelste keer naar bougie gekeken en die is nog altijd zo goed als kurkdroog, enkel als ek met bougie over mijn vinger ga, en dan mijn vinger onder lamp houd dan zie ik iets blinken, maar hij is dus echt heel droog de bougie. :rolleyes:

ook voor zoveelste keer vlotterbakje gecheckt dat loopt wel degelijk vol als ek kick.

aan wat kan het dan nog liggen?
 
zo goed als helemaal niet, echt een mini klein beetje maar. als je gewoon naar bougie zie je niets, ziet hij er dus kurkdroog uit, maar als ek er met mijn vinger over wrijf en dan eens goed naar mijn vinger zie dan zie ek wel klein beetje vocht maar echt miniem.
 
Gooi eens wat benzine in je bougiegat, dat wil vaak helpen. Je kan dat doen, m.b.v. een slangetje in je bougiegat laten lopen. Dit wil wel eens helpen, misschien doet hij het dan. succes!
 
als ek nu men hand op carb houd en kick, dan slaagt ie wel aan en doet ie 3 à 4 slagen, maar dan valt hij trug stil.

mss gewoon slechte mengeling,
strax nog eens proberen met luchtfilter erop :P
had gistere avond geen goesting meer
 
ok heb hem nu eindelijk gestart gekregen, zonder hulpmiddelen ook niet met me hand op carb ofzo. hij start nu vrij gemakkelijk.

en hij valt niet uit zolang ik niet teveel gas geef

grtz

timo
 
Last edited:
Back
Top