Borging v onderdelen voor sprints

QuickSilveR85

Well-Known Member
Het borgen van het achterwiel bij minarelli (SD en sommige DD) is nogal moeilijk lijkt mij want je hebt geen overtollige draad waar je een gat in kan boren met een borg pin of zo. Heeft iemand bepaalde ideeen hoe je deze kan borgen op een veilige manier? Als mensen nog tips kunnen geven voor borgen v remklauwen etc is dat altijd gewenst.
 
Advertisement - register to remove this

Voor het borgen van een remklauw kan je heel simpel door de kop van elk boutje een gat boren. Hierdoor een ijzerdraadje wat je ergens anders bevestigd en klaar is kees.
 
Maar als je nou een bout borgt in de kop, kan ie toch nog steeds lostrillen en eruit vallen? Dan hangt ie wel nog aan het ijzerdraadje te bengelen...

Beter doe je het dan toch aan de achterkant? Zo kan ie geen weg op.
 
btw een minarelli blok zit al een borgmoer op en dat is genoeg , teminste wel voor het sobw regelement. denk niet dat het anders is bij sprintregelemnt toch?

piaggio is std geborgd al door een splitpen , mina door een borgmoer , beide zijn dus std al geborgd
 
@ DD is het heel simpel

1e plaatje: overal idd gaatje in boren en dan zo borgen:
2e plaatje: dit kun ook toepassen , is steviger

als iemand nog wat moet weten, heb een heel boekwerk ervan voor school :p
 

Attachments

  • DSC00183.JPG
    DSC00183.JPG
    23.9 KB · Views: 165
  • DSC00184.JPG
    DSC00184.JPG
    32 KB · Views: 172
Er wordt dus bedoelt van die Inbus Bouten ?. Jah sorry maar las het pas net had er nog nooit van gehoord maar leek mee idd veilig voor sprinten.
Maar als je je Moer Borgt moet je dan ook een gaatje boren door de tap / as waar het moertje omheen gaat ?
 
DJaex said:
Er wordt dus bedoelt van die Inbus Bouten ?. Jah sorry maar las het pas net had er nog nooit van gehoord maar leek mee idd veilig voor sprinten.
Maar als je je Moer Borgt moet je dan ook een gaatje boren door de tap / as waar het moertje omheen gaat ?

mja , die moer is al een borgmoer..
 
Back
Top