Borgen, hoe en wat?

Ok ik zat me net beetje te focusse op volgend jaar en heb van de week de sonic van wesley overgekocht, moeten de 2 adapters die op de velg zitten geschroeft ook geborgt worden zowel links als rechts

Foto-FL6JNN6U.jpg


Alvast bedankt :*
 
huishoudelijke mededeling.

Aangezien ik per mail best veel vragen krijg van sprinters over het borgen van de Trommel remmen heb ik aan de TC leden en aan de rijdersvertegenwoordigers gevraagd om met een begrijpelijke uitleg te komen over het borgen van de remmen.

Hieronder staat de uitleg die in mijn ogen het meest simpele is. (bedankt hiervoor Wieger.)

Dat Heveltje zit op een asje dat uit de trommeldoos komt, die moet geborgd worden zodat het heveltje niet van het asje afkan.


Mocht het niet geheel duidelijk zijn, neem dan contact op met de voor jou klasse aangewezen klassevertegenwoordiger,
Algemeen:
Ilonka Brandwijk
Nickname: Ilonka

Standaard Scooter klasse:
Tim Thijsen
Nickname: big-t
Thomas Molendijk
Nickname: 491-boy

Scooter 70:
Maarten Davidse
Nickname: Maarten
Kevin Beck
Nickname: MagicSonic

Scooter Special:
Kees Scheepstra
Nickname: Kees
Vas Brandwijk
Nickname: Vasco

Super Special:
Tom Wierda
Nickname: Tommy
Wieger Meijer
Nickname: Wieger

of met mij via Johan@stichtingsbo.nl

met vriendelijke groet,

Johan.
 
Aerox/minarelli borgen

Ook mijn spulletjes geborgt :)
Neem aan dat het goed zo is? Heb 0.9 mm draad gebruikt.
Misschien gelijk een mooi voorbeeldje voor andere met aerox/minarelli?! :rolleyes:

Ik heb geborgd:

  • Voorwielasmoer
  • Remklauwbouten (Voor)
  • Remklauwbouten (Achter) samen met olievulplug
  • Olieaftapplug
  • Velgbouten samen met Achterwielasmoer


Voorwielasmoer
28iwc4h.jpg


Remklauwbouten (Voor)
30bgtns.jpg


Remklauwbouten (Achter) samen met olievulplug
2d9prah.jpg


Olieaftapplug
4sl0n7.jpg


Velgbouten samen met Achterwielasmoer
106zjmd.jpg


Als dit niet goed is hoor ik het graag :) Voordat ik het 25 april hoor :L

Gr. Sander
 
Last edited:
Blokophanging moet ook nog geborgd worden als ik me niet vergis. Moet je even het reglement nalopen. Vergeet ook niet je opvangbakje voor je carburateur enz;)
 
Blokophanging moet ook nog geborgd worden als ik me niet vergis. Moet je even het reglement nalopen. Vergeet ook niet je opvangbakje voor je carburateur enz;)

Zo idd!! Thnx dat je het zegt :! Was ff in de war met de regels van vorig jaar sbo!! |(

Moeten dan, aangezien ik het stage 6 subframe heb, alle 4 de moeren geborgd worden dus?!?

En wat bedoel je verder met het opvangbakje?
Daar hoeft niks geborgd te worden toch?
Alleen paar slangetjes van me carb naar het bakje?!?
 
hee,

ik heb bij me mina hor blok aan de onderkant zit een olie aftap boutje in het blok...
die is afgebroken.. zie ik nu pas aangezien ik die tog niet gebruik zou ik hem ook mogen dicht laten lassen zodat ik hem niet hoef uit teboren + borgen enz?


:p
 
hee,

ik heb bij me mina hor blok aan de onderkant zit een olie aftap boutje in het blok...
die is afgebroken.. zie ik nu pas aangezien ik die tog niet gebruik zou ik hem ook mogen dicht laten lassen zodat ik hem niet hoef uit teboren + borgen enz?


:p



ga met je blok naar een garage ofzo, regel een linkse tap,, boor er een gaatje in, en je bent klaar, hoeft maar 5 minuutjes te duren,

lassen op je blok op die plek is nogal gevoelig..
 
Blokophanging moet ook nog geborgd worden als ik me niet vergis. Moet je even het reglement nalopen. Vergeet ook niet je opvangbakje voor je carburateur enz;)

Subframe moet geborgd worden, blokophanging niet :) sommige rijden immers zonder subframe, die hoeven hun blokophanging niet te borgen hoor. (over gehad met Kenny)
 
Dus alleen waar je subframe aan het frame vaszit? dus niet waar het blok aan het subframe vastzit??

En mensen... ik weet noe streng SBO kijkt naar borgingen,maar ergens een draadje doorheen halen is officieel geen borging :)

Koop je gewoon simpel een borgtang, werkt perfect bij mij!
 
Dus alleen waar je subframe aan het frame vaszit? dus niet waar het blok aan het subframe vastzit??

En mensen... ik weet noe streng SBO kijkt naar borgingen,maar ergens een draadje doorheen halen is officieel geen borging :)

Koop je gewoon simpel een borgtang, werkt perfect bij mij!

Borgtang werkt idd heel erg simpel,snel en mooi.
Maar ergens een draadje doorheen trekken is gewoon borgen hoor :) Als het maar strak staat.
Zolang de moer niet los kan draaien is het prima.

Dit kan netter :
http://i42.tinypic.com/2d9prah.jpg

maar het loopt echt niet los.
 
Oke dan nou ik borg gewoon alle bouten van subframe en ophanging dan is t wel goed en voor mezelf ook wel safe.

Weet dat de borging miss niet de mooiste is maar t werkt iig :)
Ik wil wel een borgtang gebruiken maar waar kan je zo'n borgtang kopen eigenlijk want hier in de buurt kon ik het niet vinden en ook niet op scootersites bij gereedschap.
 
Ook mijn spulletjes geborgt :)
Neem aan dat het goed zo is? Heb 0.9 mm draad gebruikt.
Misschien gelijk een mooi voorbeeldje voor andere met aerox/minarelli?! :rolleyes:

Ik heb geborgd:

  • Voorwielasmoer
  • Remklauwbouten (Voor)
  • Remklauwbouten (Achter) samen met olievulplug
  • Olieaftapplug
  • Velgbouten samen met Achterwielasmoer


Voorwielasmoer
28iwc4h.jpg


Remklauwbouten (Voor)

Remklauwbouten (Achter) samen met olievulplug


Olieaftapplug


Velgbouten samen met Achterwielasmoer


Als dit niet goed is hoor ik het graag :) Voordat ik het 25 april hoor :L

Gr. Sander



In principe is dit eigenlijk geen goede borging.
As kan nog steeds van de moer draaien.
 
Back
Top