Booster valt uit bij gas, letterlijk alles geprobeert.

Poninibooster

BooSteRman
Hoi forum members ,

PROBLEEM:
sinds kort een prob met mijn mbk booster, start wel , maar bij gas geven valt ie uit, heel soms kan ik even gas geven, maar na 5 seonden valt ie weer dood.
Soms als ik even kan rijden, gaat ie ook hoog in toeren, als ik de gas los.
Ook als ik de volt uitmeet, op eender welke plus dan ook, schommelt die enorm van 3V naar 12v, zo hard dat mijn digitale km teller ervan doorslaat.


mbk booster nw model:
-70cc
-Leovince sp3 raceuitlaat
-dellorto 17,5mm
-luchtfilter origineel (begrenst, met pijpje er nog in)
-handchoke polini
-sproeier 95



Ik dacht direct aan valse lucht, of carbu probleem maar:
Dit heb ik allemaal reeds geprobeert/vernieuwd:
-nieuw spruitstuk
-nieuw membraam
-nieuw spanningsregelaar
-nieuwe startrelais
-nieuwe zuigerveren
-overal nieuwe pakkingen
-sproeiers, lucht afstelling (ik stel er regelmatig af, dus dit is het prob niet)
-nieuwe gaskabel
-nieuwe cdi
-nieuwe bougie/kabel
-nieuwe batterij


Gaskabel bijft niet hangen, valse lucht is gecheckt, en alles verniewd, carb is uitgekuist/geblazen,
Ik ben door mijn opties door, het enige dat ik mij nog kan inbeelden, zouden de krukaslagers zijn? maar kan dit zo een effect hebben?
of het is mijn gasnaald/schuif, al deed ie het meer dan een jaar wel goed, en dan inneens zo, zonder ik eigenlijk iets aangepast /veranderd heb.

ontsteking? kabelboom? gasnaald ? gasschuif?
Ik sta nu op het punt van hem volledig te strippen en nieuwe kabelboom te plaatsten, zou dit liever mijden, omdat het toch wat tijd zou in beslag nemen, en ik eigenlijk de booster nodig heb als vervoer ;)

Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn ?


-
 
Advertisement - register to remove this

Ook als ik de volt uitmeet, op eender welke plus dan ook, schommelt die enorm van 3V naar 12v, zo hard dat mijn digitale km teller ervan doorslaat.
Hier kan je probleem zitten.
Zit de accu nog aangesloten en zo ja, koppel de spanningsregelaar eens af (connector los trekken) en probeer dan de scooter opnieuw te starten.
 
ok, ga ik direct is proberen ;)
heb ook net andere ontsteking geprobeert, is lost niets op
Post automatically merged:

nee, bij de keeringen nog niet, ik heb nieuwe lagers en keeringen liggen, want moet ik zowiezo eens vervangen, ik heb speling op krukas, maar is al wel even, en hij reed nog normaal, zou het zo hard een effect kunnen hebben denk je ?
 
spanningsregelaar losgekoppeld, geen verschil :(
Hier kan je probleem zitten.
Zit de accu nog aangesloten en zo ja, koppel de spanningsregelaar eens af (connector los trekken) en probeer dan de scooter opnieuw te starten.
spanningsregelaar losgekoppeld geen verschil :(
Post automatically merged:

Kleur van bougie oke? Massa draad opschuren en eventueel gasnaald omhoog.
omhoog? dus clipje zakken? zou die teveel benzine krijgen? aangezien ik , de moment ik gas geef, valt ie uit?
 
spanningsregelaar losgekoppeld, geen verschil :(

spanningsregelaar losgekoppeld geen verschil :(
Post automatically merged:


omhoog? dus clipje zakken? zou die teveel benzine krijgen? aangezien ik , de moment ik gas geef, valt ie uit?
Ja omhoog, maar het schommelen in toeren past weer minder in dit plaatje.
 
Back
Top