booster spirit krukaslagers versleten? HELP AUB !

dreirio

Well-Known Member
beste,
Mijn 2dehandsbrommer maakt sinds enkele maanden een raar wat ratelend geluid. Sinds kort is het vele erger geworden.
Als ik hem start begint het en wanneer ik gas geef verdwijnt het, laat ik de gas los is het geluid er weer. Het is een zeer raar geluid.
Hij draait soms opeens teveel toeren, start soms amper, rijd niet sneller dan 60km terwijl hij helemaal ontgrenst is (heb er leovince even opgezet om te testen maar ging nog altijd niet sneller dan 60).
Hij rijd wel nog maar rijd soms maar 50 en trekt minder en minder op.
Nu een vriend van me zei dat ze krukaslagers waarschijnlijk versleten zijn, maar het kan ook natuurlijk iets anders zijn.
wat denken jullie?
Ik sukkel er nu al maanden mee.
krukas vario en koppeling etc allemaaal origineel ( zit wel gele drukveer en gele trekveren in die NIETS doen ze doen de brommer helemaal niet beter optrekken.)

Alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

als je lagers versleten zijn zal je wss niet maanden door kunnen rijden denk ik,
hoeveel km's heeft hij gelopen?
ooit slijtage onderdelen vervangen?

mvg,

Hij heeft nu 14000 km, kan dit alles ook gewoon aan de cilinder liggen?
Maar hij maakt wel een zeer raar geluid en als ik mijn vario vastneem om mijn krukaslagers na te kijken zit er inderdaad wel wat speling op.
Dus ik dacht dat het daardoor kwam.
En niet dat ik weet alleen de vario is recent verandert.
alvast bedankt voor het antwoord
mvg
 
vaag geluid wat voorn geluid bedoel je ong? ijzer op ijzer of..?
als je wilt weten of het je cillinder is moet je hem er even afhalen... :)

mvg,

Ik ken er zelf niet zo veel van, dus lijkt mij niet zo goed idee dat ik het eraf haal :')
Een soort kloppend,ratelend geluid lijkt of hij altijd gaat stilvallen etc.
mvg
 
en waar komt dat geluid ongeveer vandaan? uit je blok ?
zo ja moet je even je rollen nakijken verwacht eigenlijk dat die mooi plat of vierkant zijn. en misschien je v-snaar even opmeten kan zijn dat die ook vervangen moet worden.
cillinder nakijken is niet zo moeilijk, met een ac is het makkelijker dan een lc omdat je niet met kvs hoeft te kloten..

Mvg,
 
Back
Top