Booster lc

Status
Not open for further replies.

Fonzi

New Member
Beste Leden,
Ik heb een mbk booster lc maar een probleem. Scooter start zonder probleem maar wanneer ik gas begin tegeven ofwel gaat de bijde keeringen eruit of scooter maakt veel toeren en gaat nie boven de 10km en begint uitlaat te stoteren. Heb van alles geprobeert maar weet het niet meer. Zou echt fijn zijn als iemand het weet

Setup:
77cc top alu
Hpi onsteking
Stage 6 membraan + stage 6 inlaat
3.2G malossi lootjes
Krukas malossi 85mm
32mm carbu
Mxs 90cc uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

Neem aan dat je de krukas keeringen bedoeld die eruit schieten.. Zijn die wel diep genoeg en recht geplaatst?
 
Misschien is het carter druk dan te hoog.. Of iets dat er voor zorgt dat de carterdruk te hoog word..
Want er moet wel eerst iets speciaals gebeuren om de krukas keeringen eruit te blazen.. Normaal gesproken lukt dat niet zo makkelijk.
 
Ik zou het niet weten heb al zwaardere rollen geprobeert ma niks dan nog een andere uitlaat ook niks onsteking opnieuw afgesteld het zelfde probleem blijft ma komen

Dacht eerst dat het onsteking zou zijn dat die telaat of tevroeg onsteek ma is het ook niet
 
Het is een beetje lastig te beantwoorden, aangezien heel je scooter niet meer echt standaard is.. En dus dingen zijn aangepast..
Weet niet of de carters zijn getuned op die 77cc top cilinder..

Neem aan dat je voor een 85mm krukas zoiezo al de carters moet aanpassen..
 
Volume onder de zuiger is te groot geworden waardoor carterdruk te hoog is.
Meestal komt dit door gebruik van onderdelen die niet bij elkaar passen, oftewel niet voor elkaar bedoelt zijn.
In dit geval het getunede blok met krukas en cilinder.
Beste oplossing is spoelpoort timing van cilinder aanpassen zodat ze eerder gaan spoelen. (Meeste power winst)
Andere mogelijkheid is krukas met meer volume.

heb je alleen wel wat kennis en kunde voor nodig :(
 
Dus als ik het goed begrepen heb zeg je dat de volume van de carter te klein is .wat ik raar vind dus alles heeft gewerkt daarvoor en heb gwn simpelweg alles overgezet mijn vorige blok naar een andere blok heb wel opnieuw moeten vrezen ma dat is het ook.
 
Scooter start zonder probleem maar wanneer ik gas begin tegeven ofwel gaat de bijde keeringen eruit of scooter maakt veel toeren en gaat nie boven de 10km en begint uitlaat te stoteren

Betreft het laatste kan ik je niet mee helpen.. Maar de redenen waarom de krukas keeringen eruit komen heeft maakt te maken met dat de krukas lagers versleten zijn, of beide uiteindes van de krukas draait niet gecentreerd rond..

Als de krukas lagers versleten zijn, dan kan de krukas alle kanten op bewegen.. Zo ver dat het de keeringen gewoon eruit druk, omdat het uitende te ver omhoog / laag / links / rechts gaat.. (dus te veel speling hebt)

Er zit een verschil tussen keeringen eruit blazen of keeringen eruit drukken.. En stotteren zal die vast wel doen, omdat als een keering open gaat staan er dan valse lucht het carter in komt.
 
Krukas lager zijn nieuw en keerringen ook anders zou het mogelijk zijn .en krukas is nog een goede staat . Dat ik raar vind is dat die keerringen gwn eruit knallen ma echt zo wanneer je uitlaat knalt zo ongeveer .
 
Krukas lager zijn nieuw en keerringen ook anders zou het mogelijk zijn .en krukas is nog een goede staat . Dat ik raar vind is dat die keerringen gwn eruit knallen ma echt zo wanneer je uitlaat knalt zo ongeveer .

Misschien niet diep genoeg gemonteerd.. Ben je waarschijnlijk iets te voorzichtig geweest..

Alleen wat voor lagers heb je gemonteerd? C4 heeft zoiezo meer speling.. En hoe heb je de lagers gemonteerd? Gewoon in het carter getikt?
 
Lager zijn c4 van stage 6 ,heb keerring gwn eerst er in gezet en dan met een dop erop geklopt en lager heb k 1 dag in vriezer gestoke daarna blok warm gemaakt en lager daarin gemonteerd . Heb wel eerst lagers gezet dan keerring
 
Krukas slecht gecentreerd? Keerringen eruit lijkt inderdaad op teveel carterdruk. Maar als het voorheen goed werkte en nu niet meer denk ik toch aan een montagefout. Kan van alles zijn natuurlijk.... Ophalen en alles nog eens nalopen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top