booster koppeling slipt

nielsj69

Well-Known Member
Ik heb een booster spirit nieuw model met bidalot S2, 4,3gram rollen en gele leovince trekveren. Maar als ik een km gereden hebt en ik wil vertrekken dan grijpt de koppeling slecht aan. Voor ik de booster gekocht had(meer dan een jaar geleden) stond die nog origineel maar had dit probleem ook maar niet zo erg. De koppelingshuis is blauw-paars verkleurd van de hitte en als ik een half minutje rijd, is die al kokend heet. De koppelingsegmenten zijn ook steenachtig (heel hard). Kan ik het probleem nog verhelpen of moet ik een nieuwe koppeling kopen?(heb nu een originele)
Danku
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat je koppelings segmenten eraan zijn, je kan eens proberen de segmenten wat op te schuren en binnenin de koppelingsklok ook...

kijk ook eens of de klok niet is kromgetrokken.

dan sowiso lichtere trekveren erin en wat ook goed helpt, een geventieleerde variokap erop of op 'strategische' plaatsen gaatjes boren zodat de vario/kopp wat meer lucht krijgen.
 
ik denk dat je koppelings segmenten eraan zijn, je kan eens proberen de segmenten wat op te schuren en binnenin de koppelingsklok ook...

kijk ook eens of de klok niet is kromgetrokken.

dan sowiso lichtere trekveren erin en wat ook goed helpt, een geventieleerde variokap erop of op 'strategische' plaatsen gaatjes boren zodat de vario/kopp wat meer lucht krijgen.
met grof schuurpapier? 60 ofzo? en de ori trekveertjes erin?
 
met grof schuurpapier? 60 ofzo? en de ori trekveertjes erin?

ja maakt niet zoveel uit qua korrel maar vern**k ze niet meer als ze nu al zijn.

ori trekveertjes zou ik niet zeggen, probeer gewoon lichtere als er nog lichtere bestaan, originele veertjes zijn toch weer te zwak zeker als je al ietwat ciinder of pijp hebt gemonteerd op je blok...
 
wel originele koppelingsveertjes,
hij heet alleen een andere uitlaat man, alsof hij sterkere nodig heeft 8P

jazeker, ik monteer hier bijna dagelijks andere drukveren en trekveren op ORIGINELE motoren, nix uitlaat, cilinder andere vario ofzo...

sproeier(vanwege het vrijzetten), rollen, trekveertjes en drukveren afstellingen zijn hier bijna dagelijkse kost waarvan 50% op compleet originele motors.
 
ik zou gewoon omega zilvere steken , iets harder dan ori,
segmenten even opshuren, als ie dan nog zo heet word kun je proberen een koppeling van een vriend ofzo een te steken en kijken of het hetzelvde is
Grtz
 
Back
Top