This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Booster gaat niet meer vooruit

Davy.

Well-Known Member
Weer een probleem met mijn booster, wat voor een kutdingen zijn het toch.

Gisteren naar huis aan het rijden en ineens begint ie héél veel toeren te maken, echt een ongelofelijk lawaai. Ik dus langs de kant gaan staan, gekeken of mijn uitlaat niet gescheurd was maar die zag er nog goed uit.

Ik zet hem terug aan, geef wat gas en opnieuw ontzettend veel toeren maar hij wilt niet meer vooruit. Zelfs geen 1 km/uur. Trekkracht verloren gegaan ofzo?

Bij het aanzetten zag ik ook dat het olielampje even aansprong. Er zat nog wel een beetje olie in maar niet zoveel. Toen ik eindelijk thuis gewandeld was heb ik er nieuwe olie in gedaan, vandaag opnieuw geprobeerd maar hetzelfde probleem: veel toeren, geen trekkracht.

Nu, waar zou dit aan kunnen liggen? En is dit zelf op te lossen als leek?

Het was inderdaad de vsnaar die kapot was. Maar ik denk ook dat de vario naar de kloten is: die grote ring kan ik ronddraaien, dat is niet de bedoeling ... toch?

de variobus? Die kan je in principe ronddraaien, ja. Natuurlijk zitten wel wat dingen los gezien er geen spanning meer op de vario staat doordat de riem eraf is.

Geen idee wat de benaming daar voor is. Ik heb er even een foto van gemaakt:

Lijkt me niet de bedoeling dat die zo los zit? Of kan dat geen kwaad?
Moest het vervangen moeten worden, kun je zoiets apart krijgen bij een scootershop?

[Ir]http://i39.tinypic.com/5x4qw4.jpg[/Ir]

Last edited by a moderator:
Je ventilvar is zo te zien helemaal gort gedraaid. (die grote schijf met koelvinnetjes op)
Zoek zoiets ergens en het is gefixt, tenminste als er niets anders kapot gedraaid is. Controleer even of de spiebanen op je krukas nog ok zijn.
Zo'n ventilvar kost 2xniks. Past ook van aerox enzo. Heb er hier zelf 3 op overschot liggen, mag je zo hebben mocht je van uit de buurt zijn :+ .

die poullie moet gewoon vast op de as zitten. als je er aan zou draaien draait de krukas dus mee.
als hij los van de as zit vervangen dus. denk dat ori mina halfpoullie zoon 15euro koste maar ik pak altijd die van buzetti die kost zoon 5euro

Oké, dus dat ding heet halfpoullie of ventilatorplaat. Eens zien of ik dat samen ergens met een bougiestop kan kopen (die hadden ze in de 2 winkels waar ik geweest ben niet) en dan zou het normaal moeten lukken om het te vervangen.

Bedankt.