Kijk dit is nu eens een voorbeeld hoe een probleembeschrijving eruit dient te zien, daar kun je iets mee.
Er loopt een zwart/witte draad van je cdi naar je contactslot.
Het contactslot legt deze draad aan massa als het contactslot "aan" wordt gezet.
Neem deze draad eens los en leg deze direct tegen de min-pool van de accu ( even verlengen met een ander stukje elektriciteitsdraad) en probeer dan nog eens te starten.
Als je ergens een geringe overgangsweerstand hebt in de massa (=motorblok, frame en min-pool van de accu) speelt dit met kicken geen rol.
Ga je echter elektrisch starten en een stroom trekken via de startmotor over de massa, kan het zijn dat het potentiaal (=spanning) van de massa zicht verhoogd, gelijk evenredig met de stroom die de startmotor trekt, zoals
@dutchino hierboven al opmerkte.
U=IxR. ( Wet van mijn Ohm )
Hierdoor stijgt de spanning op de input van de CDI en kan de werking van de cdi beïnvloeden.
Ik neem aan dat de accukabel op de min-pool van de accu oxide vrij is, goed contact maakt en goed is aangedraaid?