Poninibooster
BooSteRman
hoi,
Ben al een tijdje aan het proberen de elektrische starter van mijn scooter aan de praat te krijgen , letterlijk alles geprobeerd.
mbk booster oud model , originele cilinder originele uitlaat, 12mm dellorto carb handchoke , nieuwe cil, zuiger, enz.
De scooter start vanaf de 1e kick, rijd perfect, draait mooi, benzine toevoer goed, Carb goed afgesteld, bougiekleur is goed, MASSA kabels goed (ook extra gelegd)
maar elektrische start lukt niet, hij slaagt niet aan
koude motor, warme motor, choke aan/uit , gas/geen gas geven,
het maakt niets uit, blijft gewoon ronddraaien.
Heb echt alles geprobeert en veel vernieuwd:
Massa kabels extra aangelegd (blok/frame, minpool accu/massa startmotor)
ik heb alles geprobeerd,
enkel de CDI is niet nieuw, heb wel nog een andere liggen, maar hier ook , zelfde probleem.
Zou dit de CDI toch kunnen zijn ? dat die wel werkt, (met kick) maar met elektrisch starten niet ?
Alvast bedankt!
Ben al een tijdje aan het proberen de elektrische starter van mijn scooter aan de praat te krijgen , letterlijk alles geprobeerd.
mbk booster oud model , originele cilinder originele uitlaat, 12mm dellorto carb handchoke , nieuwe cil, zuiger, enz.
De scooter start vanaf de 1e kick, rijd perfect, draait mooi, benzine toevoer goed, Carb goed afgesteld, bougiekleur is goed, MASSA kabels goed (ook extra gelegd)
maar elektrische start lukt niet, hij slaagt niet aan
koude motor, warme motor, choke aan/uit , gas/geen gas geven,
het maakt niets uit, blijft gewoon ronddraaien.
Heb echt alles geprobeert en veel vernieuwd:
- nieuwe batterij (waardes zijn goed, in elke stand)
- nieuwe startkoppeling (volledig alles, ook tandwiel, enz)
- startmotor (werkt goed maar voor de zekerheid heb ik er 3 getest)
- nieuwe stator
- spannings regelaat (ook uitgemeten waardes zijn goed , werkt hoe het moet)
- startrelais
- volledige kabelboom (had deze toch liggen, en was ik zeker)
- bougie, bougiedop en kabel (ook uitgemeten, waardes zijn goed)
- bobijn (alsook uitgemeten , waardes zijn goed)
Massa kabels extra aangelegd (blok/frame, minpool accu/massa startmotor)
ik heb alles geprobeerd,
enkel de CDI is niet nieuw, heb wel nog een andere liggen, maar hier ook , zelfde probleem.
Zou dit de CDI toch kunnen zijn ? dat die wel werkt, (met kick) maar met elektrisch starten niet ?
Alvast bedankt!