boetes door trugloper

icey cold

Well-Known Member
Ik vroeg me af of het nou echt zo is dat mensen met trugloper op de scoot vaker genaaid worden door de smurfen?
Hoevaak ben je al aangehouden omdat je met trugloper rijd?
Wat zijn de boetes die je krijgt als je aangehouden wordt met trugloper?
 
Advertisement - register to remove this

buiten dat asl er een grote controle is, pakken ze liever de mensen waar ze geld aan kunnen verdienen, dus optische dingen waardoor ze sneller zouden zijn volgens onze vrienden.
daar behoort een terugloopuitlaat ook zeker toe lijkt mij.
ben overigens nog nooit op rollerbank geweest en rij al sinds mijn eerste scoot met terugloop.
 
Ik kwam dus een keer een hoekje omrijden, naar een stoplicht
(nrg mhr team c16 etc.) En er stonden twee agenten bij het stoplicht waar
ik moest wezen(motor), Ze zagen me al dus ik kon niet de andere kant opgaan.
Ik dus heel langzaam half pruttelend ga ik er naast staan.
Hun helemaal naar mijn scooter kijken. Zegt die agent je moet wel aan je lekke uitlaat doen :D Ik dus zo uh jah meneer dat ga ik gelijk doen als ik thuis kom, agent okee :D
(ondertussen heel erg kijkend naar de bocht en tailpipe van me c16) Ik scheet echt waar drie kleuren in me broek, zegt die andere agent ik ga even kijken naar dat scootertje dat ik net hoorde(wat ik dus was :D :D)
Toen het stoplicht eenmaal op groen ging ben ik nog nooit zo langzaam weggereden.
Iddgeval na mijn blaat, kwam in me op door dit topic :) Ik denk wel dat je er een boete voor kan krijgen.. Mischien niet als het een ''gehomoliseerde'' uitlaat is.
 
Voor terugloper opzich kun je geen boete krijgen want elke uitlaat is legaal
zolang het maar geen invloed heeft op vermogen en geluid.
Wel is het zo dat ze je sneller meenemen naar het bureau voor de Db test
waar je dus met een andere uitlaat alleen vaak al niet meer doorheen komt.
 
malossimhrfreak said:
Voor terugloper opzich kun je geen boete krijgen want elke uitlaat is legaal
BS :L
Niet iedere uitlaat is legaal, alleen als er een europees keurmerk op staat.
En dan komt er nog bij dat ze een uitlaat er af mogen halen omdat hij naar de grond wijst (de uitloop), want dat is slecht voor het milieu.

icey cold said:
wie heeft er met trugloper nog nooit een boete gekregen dan?
Ikke!
Ik ben paar keer aangehouden met 70cc sport+nardo. En die hoorde je wel en wou op zich wel aardig. Toen was ik altijd de lul.

Maar nu rij ik tijdelijk met een technigas next, en laatst kwam er een agent naast mij staan, en ik moets ff op het fiestpad gaan staan. Toen ging ik zo vragen van mag ik alsjeblieft mee naar de rollerbank... hij meteen NEE...

Hij zegt, we kijken altijd eerst bij iemand hoe de scooter er uit ziet, en we zien meteen wel of hij een beetje snel is of niet.
En die van jouw is niet bepaald snel. :rolleyes:

En dat was ook zo... had net een dikke warmloper gehad (rijd nog maar 40, daarom wou ik mee):p
 
je krijgt er geen boete voor, alleen wel voor te snel rijden, als je je trechtertje eruithaalt, of de uitlaat aanpast... alles wat je koopt bij de dealer is legaal zolang je er mee omgaat zoals het moet, veel flikken weten dat de jeugd er vaak dat kleine trechtertje eruit klopt, dus pikken ze diegene met een krulpijp wel sneller uit, maar zolang je niet teveel optisch tuned, is die kans ook zeer klein,

Stevooo
 
Stevooo said:
je krijgt er geen boete voor, alleen wel voor te snel rijden, als je je trechtertje eruithaalt, of de uitlaat aanpast... alles wat je koopt bij de dealer is legaal zolang je er mee omgaat zoals het moet, veel flikken weten dat de jeugd er vaak dat kleine trechtertje eruit klopt, dus pikken ze diegene met een krulpijp wel sneller uit, maar zolang je niet teveel optisch tuned, is die kans ook zeer klein,

Stevooo

Het is legaal om het te kopen maar niet om op de weg te gebruike 8)
 
Bij de meeste uitlaten die je krijgt, krijg je papieren waarop staat dat hij gehomologeerd is, vanaf als je de ring eruit kletst tellen die niet meer. Ik heb ze toch lekker altijd bij :p.
 
ik heb een terugloper en nog geen boete ervoor gehad. Eén keer vroeg de agent: "is dat geen snelle uitlaat?". toen zei ik dat ie was goedgekeurd en toen vond ie het goed.
 
hoe ziet zon europees keurmerk er eigenlijk uit dan?? bij mij staat aleen zon plaatje met power one erop..verder geen tekens of wat dan ook?
 
woutersalad said:
hoe ziet zon europees keurmerk er eigenlijk uit dan?? bij mij staat aleen zon plaatje met power one erop..verder geen tekens of wat dan ook?

een sticker volgens mij op aansluiting naar cil.
 
tis gewoon een nummer dat in de uitlaat staat gedrukt
meestal niet op demper maar op de dikke bocht
daar staat je cee nummer
maar die papieren, moet je die altijd bijhebben?
ik heb een leovinci zx maar nog niet tegengehouden geweest
en in mijn leovinci zx, waar zit die begrenzer in de uitlaat?
 
iddd, dat staat meestal op het dikste gedeelde van die trechter..., ik heb het altijd al gezien met een plaatje erop gelast, en daarin dan de nummer...

(begrenzer in ZX zit normaal in de 1ste bocht, en zie je zo zitten als je eens goed kijkt, bij peugeot iig)
 
best wel sick eigenlijk, want als je nadenkt waar een expansie uitlaat goed voor is, hij zorgt dat de gassen terug in de cilinder gaan, dus minder vervuiling. en dan krijg je een boete 8P
 
Back
Top