Boete

Volgens mij ben je geen bestuurder hoor als je naast de brommer loopt, en kunnen ze je er niet voor bekeuren.. je mag toch ook naast je brommer lopen zonder helm?

Zo ver ik weet ben je pas strafbaar met draaiende motor, immers bestuur je geen gemotoriseerd voertuig zolang je motor niet draait.
 
naja ik heb ooit een boete gehad omdat ik mn scooter duwde / stepte (afwisselend).
en was bestuurder zonder helm, dus vandaar dat ik dacht dat het zo zit :)

je scooter rolt niet vanzelf, en stuurt niet vanzelf dus jij doet dat.. beetje hoe mijn logica daarover gaat :+
 
Haha! :D
Maar nog even terug komend op het onderwerp.
Je kunt dus een boete krijgen als je met een scooter op straat loopt die bijv niet verzekerd is?!
Omdat ik laatste naar een tankstation liep met een scooter die niet verzekerd was, met sraaiende motor. Reden 2 politie auto's voorbij en die agenten keken me wel aan.
?
 
geluk gehad denk ik..

maar ligt ook veel aan de agent die je treft denk ik en ook aan jezelf.
als je zelf meteen als een debiel reageert met je petje en sjonnie ketting dan zal die agent ook niet liever worden :D
 
Had nog even na gevraagd en idd. Als je met je scooter op de stoep (motor uit) loopt kun je alsnog een boete krijgen want je bevind je op de openbare weg met een niet verzekerd voertuig.
 
Hebben ze ook aan het blok/uitlaat gevoeld of die warm was?
Zo ja dan trekken ze de conclusie dat je gereden heb.

Met je scooter lopen door het centrum terwijl het blok draait mag ook niet waarom? overlast,uitlaatgassen enz enz maar geen boette gekregen alleen een preek
 
je motor mag ook niet draaien als je geen rijbewijs hebt of geen 16 bent, als je jou scooter gaat testen en je hebt je rijbewijs niet bij je mag je hem niet starten, op het moment dat jij hem gestart hebt en vast houd terwijl je stilstaat op een openbare weg kunnen ze je er een boete voor geven

tog?
 
Uh het licht er ook aan of ie verzekerd is.
Toen ik werd aan gehouden kreeg ik geen boete voor niet verzekerd.
Maar zodra ik er op rijdt ben ik en de scooter niet verzekerd.
 
Hebben ze ook aan het blok/uitlaat gevoeld of die warm was?
Zo ja dan trekken ze de conclusie dat je gereden heb.

Met je scooter lopen door het centrum terwijl het blok draait mag ook niet waarom? overlast,uitlaatgassen enz enz maar geen boette gekregen alleen een preek


Nee ze hebben niet gevoeld, en was ook niet warm want had niet gereden ;(
 
Ja als je scooter of brommer verzekerd is.
Anders niet.
Had nog even na gevraagd en idd. Als je met je scooter op de stoep (motor uit) loopt kun je alsnog een boete krijgen want je bevind je op de openbare weg met een niet verzekerd voertuig.
 
Back
Top