Boete

Rs-Aerox

Well-Known Member
Hallo Scooterliefhebbers, en Beunhazen :X

Ik ben woensdag 9 maart gezakt voor mijn brommer praktijk wegens niet ver genoeg vooruit kijken, 200 euro herexamen ;( maar verdiend... dat is niet zo 1 probleem :p vervolgens donderdag 10 maart met mijn Snelle cilinderset gaan rijden... (50cc getuned door RVRT) om nog iets aan de afstelling te werken ('t is een zundapp btw *D) om vervolgens 105 op de gps te halen (dat is gewoon over de 110 op de auto teller :#)
Maar na 8km volgas begon de power wat af te nemen... en heeft het een warmte vastloper gehad.. .. word een nieuw orgineel mahle zuigertje en een nieuwe powerseal wand.. gaat ook ca 250 euro kosten ;)


Maar dan nu het ergste...
Vrijdag 11 maart de orginele cilinderset afstellen, sta ik stil langs de kant van de weg.. aan de brommer te prutsen (IK REED OP MOMENT VAN DE AANHOUDING NIET !) en komt er politie aan, ze willen me dus een boete thuis sturen voor geen verzekering (Zit geen kentekenplaat op maar dat hebben ze niet opgeschreven moet nog gekeurt worden door rdw zegmaar) en voor geen rijbewijs

Wat kan ik voor een boete verwachten ?

Is het mogelijk protest aan te tekenen ?

Of ga ik dit geheid verliezen ?

Gr

Alleen serieuse reactie's -:-
 
Advertisement - register to remove this

Zodra een voertuig waar een verzekering verplicht is,de openbaare weg betreed moet deze voorzien zijn van een kenteken en verzekerd zijn.

protest aantekenen kan natuurlijk altijd, je hebt niets te verliezen lijkt mij ;)
maar je zal het waarschijnlek niet winnen.

en de boete zal voor het betreeden van de openbaare weg zonder kenteken zijn.
wat deze kost weet ik zo snel niet
dacht rond de 200 euro
 
Hier wat foto's :p
En Ja deze Zundapp loopt MAAR 105kmh, en die van jullie vaders liepen vroeger 115 met 70cc en een 3 bak hand :Z Het spijt me maar die verhalen heb ik genoeg gehoord :D
 

Attachments

  • 14303.jpg
    14303.jpg
    4 KB · Views: 126
  • 14304.jpg
    14304.jpg
    3.2 KB · Views: 126
  • 14305.jpg
    14305.jpg
    3.2 KB · Views: 130
  • 18005.jpg
    18005.jpg
    4 KB · Views: 128
  • 22757.jpg
    22757.jpg
    4.4 KB · Views: 127
  • SDC11275_ir_0.JPG
    SDC11275_ir_0.JPG
    60.1 KB · Views: 7
  • cilinder%201.jpg
    cilinder%201.jpg
    45.2 KB · Views: 5
Zodra een voertuig waar een verzekering verplicht is,de openbaare weg betreed moet deze voorzien zijn van een kenteken en verzekerd zijn.

protest aantekenen kan natuurlijk altijd, je hebt niets te verliezen lijkt mij ;)
maar je zal het waarschijnlek niet winnen.

en de boete zal voor het betreeden van de openbaare weg zonder kenteken zijn.
wat deze kost weet ik zo snel niet
dacht rond de 200 euro

Hij schrijft alleen op dat de Zundapp onverzekerd was over de kentekenplaat zou de agent niks noemen ! :| Ik reed op het moment van aanhouding niet, daar wil ik protest tegen aantekenen ! :|


zonder kentekenplaat weet ik de boeta al van : 170 euro...
 
Hij schrijft alleen op dat de Zundapp onverzekerd was over de kentekenplaat zou de agent niks noemen ! :| Ik reed op het moment van aanhouding niet, daar wil ik protest tegen aantekenen ! :|


zonder kentekenplaat weet ik de boeta al van : 170 euro...

Zodra een voertuig waar een verzekering verplicht is,de openbaare weg betreed moet deze voorzien zijn van een kenteken en verzekerd zijn.

protest aantekenen kan natuurlijk altijd, je hebt niets te verliezen lijkt mij ;)
maar je zal het waarschijnlek niet winnen.

en de boete zal voor het betreeden van de openbaare weg zonder kenteken zijn.
wat deze kost weet ik zo snel niet
dacht rond de 200 euro

beetje lezen kan geen kwaad knul
 
ik lees wel Wallie-SR, maar de agent heeft alleen opgeschreven dat de brommer niet verzekerd is, dat er geen kenteken opzit heeft hij dus achterwege gelaten !
 
ja dan ben je dus onverzekerd op de openbaare weg dus krijg je een boet.

en als die het plaatje niet heeft opgeschreeven krijg je daar geen boete voor
 
Je hebt toch geen boete gekregen voor het rijden, waarom wil je dan protest indienen?

Het is zo simpel als hierboven al beschreven, kom je op de openbare weg moet je verzekerd zijn. Zie het als een gelukje dat er niks over je kenteken is genoteerd. Boete voor onverzekerd is al duur genoeg.
 
Hij heeft me ook een boete gegeven voor Rijden zonder rijbewijs op een brommer daarom wil ik protest in gaan dienen 8P
En dat van het kenteken, is idd niet genoteerd... net als dat ik geen helm ophad, net als dat ze mijn brommer niet in beslag hebben genomen..

Maar ik reed op dat moment NIET ! dus protest indienen wil ik sowiesow.
En die andere dingen zijn niet genoemd dus kunnen ze daar niks meer mee, is een fout van hunzelf, ja ze hebben je gematst blablabla, intresseert me erg weinig...
Ik reed niet dat ze me aanhielden, dus wil ik daar ook geen boete voor betalen !
 
Hij heeft me ook een boete gegeven voor Rijden zonder rijbewijs op een brommer daarom wil ik protest in gaan dienen 8P
En dat van het kenteken, is idd niet genoteerd... net als dat ik geen helm ophad, net als dat ze mijn brommer niet in beslag hebben genomen..

Maar ik reed op dat moment NIET ! dus protest indienen wil ik sowiesow.
En die andere dingen zijn niet genoemd dus kunnen ze daar niks meer mee, is een fout van hunzelf, ja ze hebben je gematst blablabla, intresseert me erg weinig...
Ik reed niet dat ze me aanhielden, dus wil ik daar ook geen boete voor betalen !

Dan word het jouw woord tegen die van hun en dan is de kans erg klein dat jij wint. Jij mag dan gaan bewijzen dat je niet reed. Alleen zeggen dat je niet reed is geen excuus en zal hun ook weinig interesseren dan :)
 
misschien hebben ze je wel zien rijden?
je komt immer niet zomaar op die plek waar je staat toch? vliegend kom je er niet..
 
misschien hebben ze je wel zien rijden?
je komt immer niet zomaar op die plek waar je staat toch? vliegend kom je er niet..

Ik probeerde mijn brommer aan de loop te krijgen en had hem even naar een maat gedrukt. O-) vandaar dat ik daar stond ! 8P
 
dat klopt inderdaad , zo mag iemand van 16 ook niet een motorfiets over straat drukken , gewoon omdat je je BEGEEFT op een OPENBARE WEG waar je dus rijdend, lopend, fietsend (puch maxi bijv) een geldig rijbewijs voor nodig bent , daarnaast dien je een kenteken te hebben (die NIET geschorst is) en verzekerd zijn..

je hebt kort gezegd gewoon pech , maar eigenlijk heb je geluk , want ze hadden ook gewoon de hele brommer in beslag kunnen nemen!!

en vertel toch niet van die lul verhalen van mijn brommer loopt zo en zo hard en mijn pa reedt wel zo hard , want dat zegt iedereen ,allemaal dom gezwets wat nergens op slaat..
 
dat klopt inderdaad , zo mag iemand van 16 ook niet een motorfiets over straat drukken , gewoon omdat je je BEGEEFT op een OPENBARE WEG waar je dus rijdend, lopend, fietsend (puch maxi bijv) een geldig rijbewijs voor nodig bent , daarnaast dien je een kenteken te hebben (die NIET geschorst is) en verzekerd zijn..

je hebt kort gezegd gewoon pech , maar eigenlijk heb je geluk , want ze hadden ook gewoon de hele brommer in beslag kunnen nemen!!

en vertel toch niet van die lul verhalen van mijn brommer loopt zo en zo hard en mijn pa reedt wel zo hard , want dat zegt iedereen ,allemaal dom gezwets wat nergens op slaat..

en daar geven wij hier meestal toch geen bal om :+
 
Ik zeg : Kom niet aan met lul verhalen van mijn vader zijn zundapp liep zo hard en zo hard... want als ik als zundapp liefhebber ergens zat van ben is het wel mensen welke roepen dat hun 3 bakje wel even 120 liep :|

Mijn Zundapp loopt 102kmh op gps wind stil en met een beetje mazzel is 105 te halen...

Maar ik wist niet dat 't scooter forum zo normaal was.. ik dacht dat er allemaal van die.. naja.. prutsers zaten welke beweren dat hun scooter 90kmh loopt met een andere uitlaat
 
Ik zeg : Kom niet aan met lul verhalen van mijn vader zijn zundapp liep zo hard en zo hard... want als ik als zundapp liefhebber ergens zat van ben is het wel mensen welke roepen dat hun 3 bakje wel even 120 liep :|

Mijn Zundapp loopt 102kmh op gps wind stil en met een beetje mazzel is 105 te halen...

Maar ik wist niet dat 't scooter forum zo normaal was.. ik dacht dat er allemaal van die.. naja.. prutsers zaten welke beweren dat hun scooter 90kmh loopt met een andere uitlaat

niet teveel denken, dat is voor sommige mensen helemaal niet goed :p
 
Back
Top